۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
برکات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای خراسان جنوبی|از فرآوری معدن تا احداث بیمارستان
در دیدار با نماینده مردم بیرجند در مجلس مطرح شد؛

برکات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای خراسان جنوبی|از فرآوری معدن تا احداث بیمارستان

بیرجند- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی از ورود این ستاد به بخش فرآوری معدن خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید مجتبی موسوی موسوی صبح شنبه در دیداری که با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس داشت، گفت: این ستاد در بخش فرآوری معدن وارد شده است و سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی در این زمینه خواهد داشت که تا سال آینده به مرحله اجرا می‌رسد.

 مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی اظهار کرد: بیمارستان ۱۴۱ تخت‌خوابی در فردوس توسط دولت ۱۰ درصد پیشرفت داشت که با تزریق ۱۳ میلیارد تومان توسط ستاد به مرحله اجرایی رسید.

وی با بیان اینکه ۲۱ طرح تسهیلات محور داریم که تسهیلات کلان گرفته‌اند، افزود: حجم سرمایه‌گذاری  برای طرح ها ۳۲۰ میلیارد تومان است که بنیاد برکت ۳۰ میلیارد تومان اعتبار ارائه کرده است.

به گفتۀ وی ۶۶۷ طرح عمرانی و زیربنایی در خراسان جنوبی توسط ستاد در حال اجرایی شدن است که شامل مدرسه، مسجد، بیمارستان، حوزه علمیه، مجتمع آبرسانی، خانه عالم، کتابخانه و سالن و زمین ورزشی است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی ادامه داد: از این میزان طرح تاکنون ۴۵۶ مورد اجرایی شده و باقی آنها پیش بینی شده است که تا آخر سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری ۱۰۰ درصدی برسد.

موسوی با اشاره به اقدامات در دست اجرا هم عنوان کرد: موضوع اشتغال‌زایی در اولویت قرار دارد و هر شهرستان ۲ تا ۵ تسهیلگر در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مردم خراسان جنوبی در بخش دامداری و کشاورزی فعالیت می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه ۳۰ هزار نفر شتر در استان داریم و دغدغه شترداران خریداری شیر آنها بود، به همین دلیل طرح هاب شتر را برای تکمیل زنجیره از سال ۹۸ شروع کردیم.

به گفتۀ وی تاکنون در این طرح ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بخش شتر و دام سبک پرداخت شده است، همچنین بزرگترین ایستگاه قرنطینه در حیدرآباد ساخته شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های امینت سلامت مردم در نهبندان وجود کشتارگاه و میدان دام در بافت مسکونی شهر نهبندان بود که میدان دام خارج از حریم مسکونی به بهره‌برداری رسید و کشتارگاه دام نیز تا دو ماه دیگر در کنار آن به اتمام می‌رسد.

هم‌افزایی مورد توجه قرار گیرد
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ضمن تشکر به دلیل توزیع بسته‌های معیشتی در بین مردم از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، گفت: سرمایه اصلی نظام جمهوری اسلامی مردم و اعتماد مردم است و هر کس از هر راهی اعتماد مردم را افزایش دهد به گفتۀ رئیس جمهور به دستاوردهای انقلاب کمک کرده است.

حسین خسروی اسفزار با بیان اینکه شما یاد امام را زنده و گرامی نگاه می‌دارید، تقاضا کرد: اعطاء تسهیلات به صورت شفاف به دفتر ارسال شود و در ارائه تسهیلات نیز سرعت عمل وجود داشته باشد.

وی در زمینه ساخت مدارس توسط بنیاد برکت هم بیان کرد: یک گزارش مفید و مختصر ارائه شود که چه کارهایی اجرایی شد و چه درخواست‌ها و نیازهایی وجود دارد.

به گفتۀ وی در توزیع اعتبارات حتما عدالت دیده شود و با اولویت‌سنجی کارها اجرایی شود، چرا که اکنون طرح‌های نیمه تمامی در استان وجود دارد که نیاز به رسیدگی دارد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد: اساس‌نامه ستاد ارسال شود تا براساس وظایف بنیاد برکت کارها و درخواست‌ها اجرایی شود.

خسروی با تأکید بر هم‌افزایی گفت: ارگان‌های مختلفی طرح‌هایی را اجرایی می‌کنند که نیاز است همه دستگاه‌های متولی در این زمینه هم‌افزایی داشته باشند تا تمام استان از این برکات استفاده ببرند.

کد خبر: ۱۱۸٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha