۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
بهترین روش نوسانگیری در بورس

بهترین روش نوسانگیری در بورس

برای سرمایه گذاری در بورس استراتژی‌های مختلفی وجود دارد. نوسانگیری به عنوان یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌های معاملاتی بازار سرمایه محسوب می شود.

به گزارش بازار، برای سرمایه گذاری در بورس استراتژی‌های مختلفی وجود دارد. نوسانگیری به عنوان یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌های معاملاتی بازار سرمایه محسوب می شود. اما بهترین روش نوسانگیری در بورس کدام روش است؟ با ما همراه باشید تا تعریف نوسانگیری و انواع روش‌های آن را بیشتر بشناسیم و به آموزش نوسان گیری روزانه در بورس بپردازیم.

نوسان گیری چیست؟

سرمایه‌گذاران بازار سرمایه علاوه بر دریافت سود نقدی از شرکت‌ها به شکل دیگری از سهام شرکت‌ها سود کسب می‌کنند. این سود از تغییر قیمت سهام به دست می‌آید.

معمولا سهامدارانی که قدرت ریسک‌پذیری بیشتری دارند، معامله‌های کوتاه مدت را بیشتر می‌پسندند. معامله سهم‌هایی که محوریت بنیادی دارند و انتخاب معامله‌های میان‌مدت و بلندمدت، مناسب افراد با قدرت ریسک‌پذیری کمتر و یا به اصطلاح محتاط‌تر است. از این جهت معاملات کوتاه‌مدت نوسان گیری مناسب افراد ریسک‌پذیر است. معاملات کوتاه‌مدت در بازه‌ یک تا سه ماه انجام می‌شوند؛ اما نوسانگیری ممکن است از یک ساعت تا چند هفته یا یک ماه سرمایه معامله‌گر را درگیر کند.

برای انتخاب سهم‌ مناسب برای نوسانگیری باید حجم معاملات، اطلاعات تابلو معاملات، بازی‌های قیمتی بازیگران و... را بررسی کنید. معامله‌گر موفق به تمام این موارد آگاه است و می‌تواند از نوسانگیری سود عالی به دست آورد.

نوسان به معنی تغییرات قیمت در کوتاه‌مدت است. نوسانگیران به دانش و تخصص زیادی از بازار نیاز دارند زیرا بدون مهارت و تخصص طولی نمی‌کشد که دچار ضرر و زیان شده و سرمایه خود را از دست می‌دهند. اگر قصد دارید در دوره‌های آموزش نوسان گیری روزانه در بورس شرکت کنید، بهتر است ابتدا انواع مختلف این تکنیک و روش‌های متفاوت آن را بیاموزید.

انواع نوسانگیری

نوسان گیران به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول با معاملات خود موج صعودی در سهم آغاز می‌کنند. دسته دوم اصطلاحا بر موج صعودی سوار شده و با معاملات خود روند را جلو می‌برند. به این ترتیب ابتدا خریدهای چند مرحله‌ای توسط گروه اول در سهم آغاز می‌شود تا با ادامه این روند و انتشار خبرهای مثبت درباره سهم، گروه دوم خرید خود را آغاز کنند. این افراد با ورود به سهم از موج مثبت ایجاد شده استفاده می‌کنند.

نتیجه انجام‌ این معاملات افزایش قیمت سهم و ایجاد صف خرید برای سهم است. در نهایت گروه اول از سهم خارج می‌شوند و فشار عرضه را روی سهم بیشتر می‌کنند. در بیشتر موارد روند صعودی سهم و رشد قیمت، پس از خروج گروه اول به پایان می‌رسد اما گاهی پس از خروج دسته اول هنوز دلیل خوبی برای رشد قیمت در سهم وجود دارد. به این ترتیب روند صعودی تا مدتی دیگر ادامه می‌یابد و دیگر سهامداران هم می‌توانند از نوسان قیمت سود کسب کنند.

آموزش نوسان گیری روزانه در بورس

شخصیت معامله‌گر و محدودیت‌های زمانی او می‌تواند روی انتخاب استراتژی نوسان گیری تاثیر بگذارند. در ادامه نکاتی برای دستیابی به بهترین نتیجه از نوسانگیری در بورس را بیان می‌کنیم:

_ برای نوسان‌گیری سهمی با روند صعودی قدرتمند را انتخاب کنید. اگر سهم در روند صعودی قدرتمند قرار داشته باشد معمولا هر روز بدون صف طولانی در محدوده مثبت آغاز به کار می‌کند. معاملات سهم در شرایط صعودی باید در حجم بالا انجام شود. سهم هر روز معاملاتی باید با ورود سهامداران جدید قوت بگیرد. در این زمان باید سهامدارانی که مقداری سود کرده‌اند نیز از سهم خارج شوند.

- در آموزش نوسان گیری روزانه در بورس باید به کندل شناسی نیز توجه کنید. برای انتخاب سهمی با روند صعودی قدرتمند باید به کندل‌ها نیز توجه کنید. معمولا کندل‌ها در سهمی که در روند صعودی قدرتمند قرار دارند هر روز بالای کندل روز قبل قرار می‌گیرند.

_ برای خروج از سهم به روند معاملات توجه کنید. اگر صف خرید با حجم بسیار بالا در ساعت ابتدای معاملات تشکیل شود، چند روز صعود و سپس کم شدن حجم صف، می‌تواند نشانه خروج از سهم باشد.

_ نوسان گیری از تغییرات سریع قیمت‌ها معامله‌گر را منتفع می‌کند. کسب سود از نوسانگیری ساده نیست و به دانش و مهارت بالای معامله‌گری نیاز دارد.

 _ مهارت تابلوخوانی در رسیدن به موفقیت در نوسان‌گیری بسیار مفید است. همیشه نسبت به تابلو سهم آگاه باشید و تمام موارد مربوط به روانشناسی بازار را که در معاملات تاثیر دارند، به دقت بررسی کنید.

 _ در معاملات نوسانگیری برای خود حد ضرر تعیین کنید و به آن پایبند باشید. اگر نوسانگیر حد ضرری برای خود تعیین نکند و با هر بار کاهش قیمت سهم بدون دلیل اقدام به خرید کند، این کار می‌تواند ضرر و زیان سنگینی به سرمایه او وارد کند.

 _ انجام معاملات هیجانی در نوسان‌گیری بسیار خطرناک است. نوسانگیر موفق از معاملات احساسی پرهیز می‌کند. این را بدانید که لزوما تمام معاملات سودده نیستند. اگر سودی از معامله‌ای خاص به دست نیامد، در نزدیکترین نقطه خروج از سهم، از آن خارج شوید.

 _ نوسانگیران برای موفقیت در بازار و کسب بیشترین سود، باید مرتب سهم را رصد کنند. بررسی مداوم معاملات نماد بهترین نقطه‌ ورود و خروج سهم را به معامله‌گر نشان می‌دهد.

سخن آخر

نوسانگیری به دلیل کسب سود در زمان کوتاه به استراتژی محبوب معامله‌گران بازارهای مالی تبدیل شده است؛ اما رسیدن به سود مناسب از روش نوسانگیری نیاز به کسب مهارت و تجربه از بازارهای مالی دارد. نوسانگیری در صورت عدم آگاهی کافی می‌تواند ضرر و زیان سنگینی به سرمایه فرد وارد کند. انتخاب بهترین روش نوسانگیری در بورس برای هر فرد به روحیات معامله‌گری و دانش و مهارت‌های فردی او وابسته است. نوسانگیران حرفه‌ای در بورس به مهارت‌های تابلوخوانی و روانشناسی بازار تسلط دارند و در بهترین قیمت وارد سهم شده و بهترین زمان را برای خروج از سهم انتخاب می‌کنند. برای آموزش نوسان گیری روزانه در بورس لازم است در دوره‌های معتبر شرکت کنید و با افزایش دانش و تجربه خود، ریسک معاملات‌تان را کاهش دهید.

کد خبر: ۱۱۸٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha