۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
شناسایی ۱۱۵۰ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی همدان
فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی همدان اعلام کرد:

شناسایی ۱۱۵۰ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی همدان

همدان - فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود یک هزار و ۱۵۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در استان همدان شناسایی شده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان همدان، جواد کرمی با تاکید بر نقش خاک در امنیت غذایی کشور افزود: از ابتدای سال تاکنون حدود یک هزار و ۱۵۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در استان همدان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه درباره چند مورد از این تعداد توقف عملیات صورت گرفته است، افزود: ادامه تغییرات، تخریب یا بازگشت به حالت اولیه موارد فوق با مراجعه به امور اراضی شهرستان مربوطه و پس از طی عملیات قانونی مشخص می‌شود.

کرمی عنوان کرد: همچنین حدود ۱۸۵ مورد منجر به تخریب و قلع و قمع و ساخت و سازهای غیرمجاز شد که همدان، ملایر و بهار با توجه به وسعت و تراکم جمعیت و افزایش ساخت و ساز با اختلافی نزدیک، بیشترین آمار تخریب و قلع و قمع را به خود اختصاص داده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان با بیان اینکه مردم می‌توانند با تماس با سامانه هوشمند ۱۳۱ موارد تغییر کاربری غیرمجاز را اطلاع دهند و در حفظ اراضی سهیم باشند، گفت: از این تعداد حدود ۳۵۰ مورد از طریق تماس تلفنی مردم با سامانه ۱۳۱ بوده و باقی موارد توسط مامورین گشت ویژه ۱۳۱ یگان حفاظت شهرستان‌ها، حین گشت‌زنی شناسایی و برابر مقررات اقدامات قانونی صورت گرفته است.

کد خبر: ۱۱۸٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha