۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
 ۴۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور فعال است| اولویت دولت توجه به پروژه‌های نیمه تمام
رئیس جمهور:

۴۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور فعال است| اولویت دولت توجه به پروژه‌های نیمه تمام

زنجان- رئیس جمهور با بیان اینکه باید از ظرفیت نیروی جوان متراکم برای جبران عقب ماندگی‌ها استفاده کرد، گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور فعال است.

به گزارش خبرنگار بازار، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنج شنبه در جمع نخبگان و فرهیختگان استان در محل دانشگاه زنجان، گفت: به بازار، فعالان اقتصادی و مردم اطمینان می‌دهم به بازار و اقتصاد شوک وارد نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در تحولات اقتصادی حتما از مردم و نخبگان مطلع و اقناع خواهیم کرد،اظهار کرد: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه‌ استان زنجان و الگوسازان باید در فرهنگ سازی تلاش کنند. 

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت و دستگاه‌های مسئول نیز باید با هدایت، نظارت و حمایت جدی از بابت پرداخت تسهیلات و مسایل حقوقی پشتیبانی کنند،گفت: استان زنجان با داشتن مفاخر مهد فرهنگ است و ما در مقابل این فرهنگ مسئولیت بزرگی داریم.

رئیسی به تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران اشاره کرد و ابراز داشت: ما نباید تحریم را مانع جدی فرض کنیم، دشمنان نمی‌خواهند کشور ما رشد کند.

وی بر لزوم فعال شدن معادن تاکید کرد و گفت: دیپلماسی آب در راستای تامین حق‌آبه جمهوری اسلامی به صورت فعال در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس جمهور بر کم بودن سهم ایران از اقتصاد منطقه اشاره کرد و افزود: با اقدامات و ارتباطات برقرار شده به ویژه در اجلاس شانگهای تلاش برای صادرات محصولات تولیدی ایران داریم. 

رئیسی بر لزوم رفع موانع و پشتیبانی از تولید تاکید کرد و گفت: چرا کارخانه‌ای که توان ایجاد اشتغال یک هزار نفری را دارد لنگ چند اقدام مانده  و در حال حاضر با وجود امکانات در روستاها، روستایی حاضر به سکونت در آن نیست.

وی با بیان اینکه باید از دانشگاه برای رفع این مشکل یعنی صرفه اقتصادی داشتن سکونت در روستا را مطالبه کرد،تصریح کرد: دولت بنا ندارد سازمان جدید ی ایجاد کند و به شدت به دنبال چابک‌سازی دولت است اما ساز و کار جدیدی را برای حمایت از گروه‌های جهادی طراحی کرده است. 

پروژه‌های نیمه تمام این طرح باید تکمیل شود
رئیس جمهور بر نقش آفرینی برای برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت اشاره کرد و افزود: دولتمردان باید کریدور ارتباطی خود با دانشگاه را فعال کنند و حمایت از صنایع خرد در دستور کار دولت است. 

رئیسی با بیان اینکه باید از ظرفیت نیروی جوان متراکم برای جبران عقب ماندگی‌ها استفاده کرد،گفت: از خداوند بزرگ برای رفع مشکلات مردم که رنجشان می‌دهد و رنجمان می‌دهد، طلب یاری دارم. 

وی افزود: زیرساخت‌هایی در کشور وجود دارد که باید از آنها برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور استفاده کرد و در حال حاضر ۴۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور فعال است.

رئیس جمهور به تهیه سند آماد و آمایش سرزمینی استان زنجان اشاره کرد و گفت: پروژه‌های نیمه تمام این طرح باید تکمیل شود و برای پروژه‌های آغاز نشده هم از سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی شود.

رئیسی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های مربوط به صنایع تبدیلی در زنجان و دیگر استان‌ها بر اساس نیازها در دستور کار قرار گرفته است،ادامه داد: باید فاصله بین وضع موجود و مطلوب دیده شود و بیانیه گام دوم انقلاب می‌تواند سند تحول در بین ارتباط دانشگاه و دولت باشد و اولویت دولت توجه به پروژه‌های نیمه تمام  است.

وی به اشتغال بانوان و ایجاد مراکز تولیدی برای همه از جمله بانوان سرپرست خانوار و بدسرپرست تاکید کرد و افزود: باید به اشتغال بانوان توجه شود.

کد خبر: ۱۱۸٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha