۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
 ۳۴ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ پروژه راه‌سازی زنجان در نظر گرفته شد
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور:

۳۴ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ پروژه راه‌سازی زنجان در نظر گرفته شد

زنجان- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: برای پروژه‌های زنجان به دندی و تخت سلیمان و زنجان به بیجار بیش از ۳۴ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، خیرالله خادمی بعدازظهر پنجشنبه در آئین بهره برداری محور زنجان به بیجار در جمع خبرنگاران، به افتتاح ۴۷ کیلومتر از بانددوم جاده زنجان-بیجار و کبودرآهنگ اشاره کرد و گفت: امروز به صورت رسمی ۴۷ کیلومتر در ۲ محور بهره برداری شد که ۳۵ کیلومتر آن در محور زنجان به  بیجار و ۱۲ کیلومتر نیز از سلطانیه به خدابنده به کبودرآهنگ در استان همدان است. 

وی اظهار کرد: برای احداث این  محور در استان نیز حدود پنج هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و کل اعتبار هزینه شده برای ۲ جاده  هم حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: از ایجرود تا شهرستان بیجار در استان کردستان ۱۲۴ کیلومتر است که از این میزان حدود ۴۰ کیلومتر در محدوده استان زنجان و ۲۵ کیلومتر نیز در کردستان باند دوم این مسیرها انجام شده و ۶۰ کیلومتر از پروژه دو بانده کردن محور زنجان به بیجار باقی مانده که عملیات اجرایی ۳۰ کیلومتر از آن در استان زنجان و در استان کردستان نیز ۱۲ کیلومتر در دست اجرا است.

خادمی تاکید کرد: مطالبات پیمانکاران پروژه دو بانده کردن جاده‌های استان زنجان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است. 

وی افزود: پروژه‌های زنجان – دندی – تخت سلیمان  شاخه غربی و زنجان – بیجار شاخه جنوبی در قالب یک طرح تعریف شده‌اند و امسال ۳۴ میلیارد ریال اعتبار برای این دو پروژه در نظر گرفته خواهد شد و با تزریق اعتبار این پروژه‌ها طی بازه زمانی چهار یا پنج سال به پایان می رسند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه بر اساس  قیمت روز حدود هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای اتمام پروژه دو بانده کردن  محور زنجان به بیجار نیاز است، ادامه داد: برای پایان همه پروژه‌های دو بانده در استان زنجان ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است. 

خادمی به پروژه محور زنجان به دندی  و تخت سلیمان اشاره کرد و گفت: این طرح نیز در حال حاضر در سه قطعه فعال است. 

وی افزود: هر کیلومتر جاده‌ای که در کشور ساخته می‌شود به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای خیلی سریع به زیر ترافیک جاده‌ای  می رود.

کد خبر: ۱۱۸٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha