۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
اختصاص۳ هزار میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه ۹۹ به استان سمنان
معاون استاندار سمنان خبر داد:

اختصاص۳ هزار میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه ۹۹ به استان سمنان

گرمسار – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از اختصاص سه هزار میلیارد اعتبار در لایحه بودجه سال ۹۹ به این استان خبر داد و گفت: یک هزار میلیارد تومان درآمدزایی در استان برنامه‌ریزی‌شد.

حشمت‌الله عسگری در گفتگو با بازار، ضمن بیان اینکه ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار به بودجه عمرانی استان سمنان اختصاص‌یافته است، اظهار داشت: درمجموع سه هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه سال ۹۹ به استان اختصاص‌یافته است.

وی بابیان اینکه اعتبارات تملک دارایی و عمرانی استان سمنان برای طرح‌های ملی، استانی و پیوست قانون پیش‌بینی‌شده است، افزود: در برنامه بودجه سال آینده، یک هزار میلیارد تومان درآمدزایی برای استان در نظر گرفته‌شده است که باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای تحقق این هدف بهره‌گیری کرد.

پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد کارگروه رونق تولید در استان سمنان بیان کرد: تاکنون دو هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای واحدهای تولیدی متقاضی دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

عسگری بابیان اینکه از این مقدار تسهیلات معرفی‌شده ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت‌شده است، خاطرنشان کرد: تسریع در فرآیند پرداخت تسهیلات و رفع مشکلات بانک‌ها برای تأمین منابع مالی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه از محل تسهیلات تبصره ۱۸ تاکنون واحدهای صنعتی و کشاورزی ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند، بیان کرد: پرداخت این تسهیلات نقش مؤثری در رونق اقتصادی، بهبود وضعیت اشتغال ایفا می‌کند.

تحریم‌ها در صادرات استان سمنان اثر منفی نداشت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان درباره برنامه‌های دولت برای برند سازی محصولات کشاورزی استان نیز تأکید کرد: با توجه به محصولاتی که در سمنان و سایر استان‌های کشور کشت می‌شود، به همین دلیل در برندسازی تمام محصولات کشاورزی عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد.

عسگری بابیان اینکه در دو قلم پسته و انگور که محصولات خاص این استان است، افزود: اقدامت مؤثری برای برند سازی این دو محصول انجام‌شده که قطعاً نقش ویژه‌ای در توسعه صادرات پسته و انگور به خارج از کشور ایفا می‌کند.

وی همچنین در پایان با اشاره به رشد ۶۲ درصدی صادرات در ۹ ماه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یادآور شد: پیش‌ازاین صادرات محصولات استان سمنان به ۳۰ کشور جهان انجام می‌شد که علی‌رغم وجود تحریم‌ها امسال به ۴۵ کشور رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با تأکید بااینکه تحریم‌ها در میزان صادرات استان اثر منفی نداشته است، اعلام کرد: سال گذشته هر تن کالای صادراتی ۴۶۰ دلار بود که اکنون این رقم به یک هزار دلار رسیده است.

کد خبر: ۱٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha