۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
سلطانیه نیازمند ارتقا است | بومگردی و گردشگری زمینه ساز توسعه اقتصادی
وزیر میراث فرهنگی:

سلطانیه نیازمند ارتقا است | بومگردی و گردشگری زمینه ساز توسعه اقتصادی

زنجان - وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه توسعه مراکز بوم گردی و رفاهی به عنوان یک نیاز مهم برای توسعه گردشگری  است، گفت: مجموعه نفیس و ارزشمند سلطانیه نیازمند بازسازی و ارتقا است.

به گزارش خبرنگار بازار، عزت‌الله ضرغامی عصر پنج شنبه در جریان سفر یک روزه هیئت دولت به زنجان و در جمع خبرنگاران به میزبانی تربت‌خانه و محوطه گنبد سلطانیه با بیان اینکه این گنبد نماد و نشانه فرهنگ و ارزش مردم است، تاکید کرد: مرمت‌گران قدیمی این شهر که در گنبد سلطانیه هنرنمایی شده جزء افتخارات این شهر هستند.

وی با بیان اینکه افزایش حضور گردشگران طی سال‌های اخیر به‌ جز این دو سال، در گنبد سلطانیه محسوس بوده است، گفت:  باید تلاش کرد با ایجاد محوطه و فضاسازی مناسب در ارگ سلطانیه و تسهیل در بخش حرایم و تزریق اعتبارات لازم به این بنا و محوطه فاخر جهانی بازدید از این گنبد را افزایش داد. 

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: باید ترمیم اعتماد ازدست‌رفته مردم را در اولویت قرار داد و مرمت این بنای فاخر به‌درستی و زیبایی انجام‌ شده  و در این میان مشکل شهرستان سلطانیه فقط نبود اقامتگاه نیست بلکه فقدان اقامتگاه‌های بوم‌گردی، امکانات رفاهی و تفریحی از اساسی‌ترین مشکلات این شهرستان است. 

ضرغامی با بیان اینکه توسعه مراکز بوم گردی و رفاهی به عنوان یک نیاز مهم برای توسعه گردشگری  است،گفت: بالابردن میزان اقامت مسافر در سلطانیه باید مورد توجه قرار گیرد. 

کد خبر: ۱۱۸٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha