۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
 سهم کشاورزی و خدمات مازندران در تولید بالاتر از میانگین کشوری است
رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس:

سهم کشاورزی و خدمات مازندران در تولید بالاتر از میانگین کشوری است

ساری- رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس گفت: سهم مازندران در بخش خدمات و کشاورزی از تولید به ترتیب ۷۵ و ۲۳ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید شمس الدین حسینی بعدازظهر پنجشنبه در جمع فعالان اقتصادی مازندران با بیان اینکه سهم بخش کشاورزی در تولید کشور هشت درصد ولی در مازندران ۲۳ درصد است، افزود: سهم صنعت در تولید کشور ۴۶ درصد ولی در مازندران ۲۴ درصد است.

وی افزود: همچنین سهم خدمات در کشور ۴۶ درصد ولی در استان مازندران ۷۵ درصد است و این نشان می دهد سهم مازندران در بخش خدمات و کشاورزی از متوسط کشور بالاتر است.

وی با تاکید براینکه براینکه آب، سرزمین حاصلخیز و دریای خوب در استان داریم و باید از آنان برای توسعه استفاده کنیم، اظهار داشت: مشکل اینجاست که نتوانستیم از آب های سرزمینی به درستی بهره گیری کنیم و ۸۵ درصد منابع آبی ما از طریق چاه تامین می شود.

حسینی یادآور شد: در تمام شهرهای استان مازندران در تابستان و زمستان با مشکل کمبود آب روبرو است و تمام کشور تصور می کند که این استان در بخش آب مشکلی ندارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: طبق شاخص ها رتبه ما در کسب و کار در جهان ۱۲۷ بوده ولی در شروع کسب و کار رتبه ۱۷۸ دنیا قرار داریم و تصویب قانون تسهیل کسب وکار این وضعیت را سامان می بخشد.

کد خبر: ۱۱۸٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha