۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
بهره برداری از ۴۰۰ طرح اشتغال زایی بنیاد برکت
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام اعلام کرد

بهره برداری از ۴۰۰ طرح اشتغال زایی بنیاد برکت

ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ۴۰۰ طرح اشتغازایی بنیاد برکت در حوزه آزادکاری به بهره برداری رسید.

به گزارش بازار، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام اینکه این ۴۰۰ طرح در ۹۳ روستا و ۶۹ شهر ایجاد شده گفت: آزادکاری یک سبک نوین اشتغال است که در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، خیلی استقبال شده است.

محمد ترکمانه افزود: شیوه آزاکاری به اینگونه است که سفارش‌ها ونیازمندی‌های مختلف به صورت آنلاین معرفی و متخصصان مربوطه با قبول مسئولیت و خدمات دهی لازم، درآمدزایی می‌کنند.

مدیر عامل بنیاد برکت ادامه داد: ۲۰۰ رسته شغلی در حوزه آزادکاری وجود دارد که از جمله شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به طراحی، برنامه‌نویسی، ترجمه، تولید محتوا، ساخت انیمیشن و عکاسی اشاره کرد.

وی با تاکید براینکه این طرح‌ها در کل کشور اجرایی شده، گفت: طرح‌های اشتغالزایی دو استان فارس و کرمانشاه در حوزه دورکاری امروز ویدیو کنفرانسی افتتاح شد.

ترکمانه یکی از مزیت‌های این مدل اشتغالزایی را اجرای مناسب آن‌ها در روستاهای کشور خواند و گفت: بسیاری از کارآفرینان توانسته‌اند در این حوزه طرح‌های بین‌المللی جذب کنند.

مدیر عامل بنیاد برکت همزمان از آغاز بکار رویداد ملی «برکتینو» در سراسر کشور خبر داد و گفت: این رویداد با هدف ایجاد ۲۵۰۰ طرح اشتغالزایی در حوزه آزادکاری آغاز شده که تا پایان سال افتتاح خواهند شد.

ترکمانه افزود: هدف از برگزاری رویداد ملی «برکتینو» ایجاد ظرفیت‌های مناسب برای اشتغال در حوزه آزادکاری است و در قالب این رویداد، از شرکت‌های فعال و واسط این حوزه حمایت می‌شود.

وی جامعه مخاطبان هدف رویداد ملی «برکتینو» را افراد تحصیل‌کرده و دانشگاهی با مدرک تحصیلی معتبر و مرتبط در مناطق روستایی و محروم کشور اعلام کرد و افزود: افراد مستعد برای اجرای این رویداد، با برگزاری شش پیش رویداد شناسایی و فرآیند آموزش برای آن‌ها آغاز شده است.

مدیر عامل بنیاد برکت سناد اجرایی فرمان امام گفت: شرکت کنندگان در رویداد «برکتینو» در این مرحله، مهارت‌هایی همچون چگونگی مذاکره و جذب پروژه را می‌آموزند، و پس از طی دوره‌های آموزشی، از تسهیلات اشتغال‌زایی بنیاد برخوردار، و مشغول به‌کار می‌شوند.

ترکمانه درباره نحوه پشتیبانی بنیاد برکت از کارآفرینان حوزه آزادکاری افزود: بنیاد علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی جدید و ارائه مشاوره، اقدام به وصل این کارآفرینان به بازارهای بین‌المللی می‌کند.

وی اضافه کرد: رویداد ملی «برکتینو» در دو سطح برگزار می‌شود و افراد منتخب، بستگی به توانایی و استعدادشان در سطوح داخلی و بین‌المللی مشغول به‌کار می‌شوند که کارآفرینان فعال در سطح بین‌المللی می‌توانند از خارج کشور هم سفارش دریافت کنند و پروژه‌های ارزی را جذب کنند.

کد خبر: ۱۱۸٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha