۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
مجلس درصدد ارتقای کیفیت تولید خودرو در کشور
عضو هیات رئیسه مجلس مطرح کرد

مجلس درصدد ارتقای کیفیت تولید خودرو در کشور

دهنوی، عضو هیات رئیسه مجلس گفت: طرح ساماندهی بازار خودرو که امروز مجلس آن را اصلاح و تصویب کرد گام بزرگی در جهت حمایت از تولیدات با کیفیت داخلی است.

به گزارش بازار، سید محسن دهنوی عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: ما امروز در مجلس پیشنهاد دادیم اگر تولید کننده‌ای قطعات خودرو را در داخل تولید و آن را صادر نماید و یا به هر شکلی اقدام به صادرات خودرو کند می‌تواند از محل ارز حاصل از این صادرات خودرو وارد نماید.

وی با اشاره به این که این پیشنهاد امروز در مجلس تصویب شد گفت: در واقع ما با این اقدام از تولید داخل نیز حمایت کردیم.

دهنوی اضافه کرد: ما وزارت صنعت را مکلف کردیم آئین نامه تنظیم کند و از این مدل برای صادرات خودرو و همچنین واردات حمایت کنیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: باید حمایت کنیم که تولیدکننده‌های ما در داخل به آن میزان از توان برسند که قطعه و خودرویی تولید کنند که امکان صادرات داشته باشد و بتوانند از محل ارز حاصل از این امر نیز خودرو وارد نمایند.

وی گفت: امیدواریم با مصوبه امروز مجلس که انشاء الله به تصویب شورای نگهبان خواهد رسید و قانون می‌شود قیمت خودرو نیز در بازار داخلی کاهش پیدا کند.

دهنوی افزود: با اطمینان عرض می‌کنیم که کشور امکان صادرات قطعات خودرو را داراست کما این که امکان صادرات خودرو را نیز دارد.

وی گفت: ما فکر می‌کنیم با مدلی که امروز در کشور در پیش گرفته ایم و انحصاری که ایجاد کرده ایم خیال خودروساز راحت شده که یک بازار تضمین شده داخلی دارد و این موجب شده که هیچ انگیزه‌ای برای افزایش کیفیت وجود نداشته باشد.

دهنوی افزود: تصویب این طرح در مجلس به ایجاد انگیزه در قطعه سازان و خودروسازان برای ارتقای سطح تولیدات صنعت خودرو می‌انجامد.

کد خبر: ۱۱۸٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha