۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
پایش امنیت سرمایه گذاری به تفکیک استان ها و حوزه های کاری؛ زمستان ۱۳۹۹
مرکز پژوهش های مجلس منتشر کرد

پایش امنیت سرمایه گذاری به تفکیک استان ها و حوزه های کاری؛ زمستان ۱۳۹۹

مرکز پژوهش‌های مجلس طی گزارشی به بررسی پایش امنیت سرمایه‌گذاری به تفکیک استان‌ها و حوزه‌های کاری در زمستان ۱۳۹۹ پرداخته است.

به گزارش بازار، معاونت مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به پایش امنیت سرمایه گذاری به تفکیک استان ها و حوزه های کاری در زمستان ۱۳۹۹ پرداخت.

گزارش حاضر، سیزدهمین سنجش پی درپی و فصلی «شاخص امنیت سرمایه گذاری در ایران» است این گزارش، با استفاده از آمارهای رسمی منتشر شده و در دسترس و نیز ارزیابی ۸۱۰۴ فعال اقتصادی نمونه از میان فعالان اقتصادی همه استان های کشور تهیه شده است که وضعیت امنیت سرمایه گذاری در زمستان سال ۱۳۹۹ را با ۳۸ مؤلفه، ۷ نماگر به تفکیک ۳۱ استان و ۹ حوزه کسب وکار نشان می دهد.

در این گزارش تصریح شده: شاخص کل امنیت سرمایه گذاری در ایران که با استفاده از دو مجموعه داده های پیمایشی و آماری تهیه می شود، در زمستان ۱۳۹۹ کمیت ۲۲/۶ از ۱۰ (۱۰ بدترین حالت) سنجیده شده است. ارزیابی امنیت سرمایه گذاری در زمستان ۱۳۹۹ نسبت به فصل قبل از آن یعنی پاییز ۱۳۹۹ (۳۷/۶)، قدری مناسب تر و نسبت به فصل مشابه سال قبل(۸۴/۵)، بدتر ارزیابی شده است.

در این گزارش بیان شده: براساس ارزیابی فعالان اقتصادی مشارکت کننده در این پیمایش، در زمستان ۱۳۹۹ نامناسب ترین مؤلفه های امنیت سرمایه گذاری ارزیابی شده به ترتیب عبارت بوده اند از:عمل مسئولان ملی به وعده های داده شده (۵۲/۸ از ۱۰ و ۱۰ بدترین وضعیت)، اعمال نفوذ و تبانی در معاملات ادارات (۳۹/۸)، عمل مسئولان استانی ومحلی به وعده های اقتصادی داده شده (۲۴/۸)

دریافت فایل کامل گزارش

کد خبر: ۱۱۸٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha