۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
ورود اولین فم تور گردشگری به کردستان/بخش خصوصی آماده میزبانی از گردشگران عراقی است
بعد از وقفه ای دو ساله؛

ورود اولین فم تور گردشگری به کردستان/بخش خصوصی آماده میزبانی از گردشگران عراقی است

سنندج – بعد از گذشت دو سال وقفه، نخستین فم تور گردشگری و سلامت از اقلیم کردستان عراق وارد سنندج شد تا زمینه برای ورود مجدد گردشگران خارجی به استان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار بازار، در حالی که کردستان در سالهای گذشته همواره یکی از مقصدهای سفر گردشگران خارجی بود که شیوع ویروس کرونا باعث شد تا این روند با وقفه ای دو ساله مواجه شود.

بعد از فروکش کردن شیوع ویروس کرونا، موج جدید ورود گردشگران به استان کردستان با ورود اولین فم تور گردشگری و سلامت از اقلیم کردستان عراق از سر گرفته می شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در گفتگو با بازار از آمادگی کامل تمامی بخش های خصوصی برای ارائە خدمات مناسب بە گردشگران ورودی به استان از اقلیم شمال کشور عراق است.

آرمان وطن‌ دوست با اشاره به ورود اولین فم تور گردشگری سلامت به استان کردستان، افزود: آماده برگزاری فم‌تور به مراتب بزرگتر و گسترده‌تر به منظور بازدید از تمامی جاذبه ها گردشگری، مراکز درمانی، مراکز اقامتی و... در سطح کشور هستیم.

وی عنوان کرد: این فم‌تور با شرکت ۷ نفر از مدیران عامل همراه با رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی سلیمانیه عراق به منظور معرفی و بازدید از توانمندی‌های حوزه گردشگری سلامت و سایر پتانسیل‌های استان اجرا می‌شود.»

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان عنوان کرد: کردستان از ظرفیت‌ مطلوبی در حوزه گردشگری سلامت و پتانسیل‌ برای سرمایه‌گذاری در این بخش برخوردار بوده که امید است این فم‌تور منجر به توسعه همکاری در این بخش‌ها شود.

وی گفت: ورود گردشگران از اقلیم کردستان عراق به صورت رسمی و قانونی از فعالیت واسطه‌هایی که بدون مجوز و صرفا به فکر منافع مادی هستند، جلوگیری خواهد کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با بیان اینکه همکاری بسیار خوبی با بخش‌های خصوصی و دولتی اقلیم شمال عراق و سرکنسول ایران در این منطقه برقرار است، عنوان کرد: به منظور ارتباط بیشتر بخش‌های خصوصی دو طرف تمامی فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری کردستان به سرکنسول ایران در شمال عراق معرفی خواهند شد.

حمایت از بخش خصوصی نیاز اصلی توسعه صنعت گردشگری است

رئیس انجمن صنفی دفاترخدمات مسافرتی کردستان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: لازمه توسعه در بخش های مختلف گردشگری ورود بخش‌های خصوصی در این حوزه است، برای این دیدار بیش از شش ماه در حال هماهنگی، برنامه‌ریزی و مذاکره هستیم.

فواد حسینی با اشاره به وجود ظرفیت های مشترک برای همکاری با اقلیم کردستان عراق، بیان کرد: امیدواریم این دیدار منجر به عقد قرارداد مابین بخش های خصوصی دو طرف شود.

رئیس انجمن صنفی دفاترخدمات مسافرتی کردستان عنوان کرد: خدماتی که در چارچوب قانون باشد علاوه بر تضمین ارائە خدمات مناسب، امنیت و آرامش را نیز برای گردشگران دو طرف به ارمغان خواهد آورد.

کد خبر: ۱۱۷٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha