۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
آیا بیت کوین به ۲۵ هزار دلار می رسد؟
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها

آیا بیت کوین به ۲۵ هزار دلار می رسد؟

در روز ۲۶ ابان ارزش رمز ارزها در بازار جهانی کاهش یافت و بیت کوین به ۵۹ هزار دلار و اتریوم به ۴۱۰۰ دلار رسید. سوال این جاست آیا روند کاهشی در بازار رمز ارزها ادامه خواهد داشت؟

بازار؛ گروه بین الملل: در روز ۲۶ آبان سال ۱۴۰۰ بازار رمز ارزها همچنان قرمزپوش بود و روند کاهشی که از چند روز قبل در بازار ایجاد شده بود همچنان ادامه پیدا کرد. در این روز ارزش هر بیت کوین در بازار جهانی برابر با ۵۹ هزار دلار بود که حدود ۴ درصد نسبت به روز قبل از آن کاهش داشت و ارزش هر اتریوم با تجربه کاهش  بالغ بر ۶ درصدی به ۴۱۰۰ دلار رسید. در این روز روج کوین هم در آستانه ۲۴ سنت سنت قرار گرفت و گزارشها از احتمال تداوم این روند کاهشی حکایت می کرد.

همچنان سوال بی پاسخ روند تغییرات ارزش رمز ارزها است. وبسایت کوین دسک یک نظر سنجی از کارشناسان این صنعت و فعالان در بازار رمز ارزها انجام داده است و از انها پرسیده انتظار دارند قیمت رمز ارزها در ماه های اتی چه تغییری را تجربه کند.

بر مبنای این نظر سنجی یک چهارم مدیران صندوق های سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها انتظار دارند ظرف یک سال اینده قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی به مرز ۷۵ هزار دلار می رسد در حالیکه ۲۰ درصد از این افراد معتقدند قیمت بیت کوین تا یک سال اینده در سطح ۶۰ هزار دلار ثابت باقی می ماند. ۲۰ درصد از افرادی که در این مطالعه شرکت کرده اند انتظار سقوط ارزش بیت کوین را دارند و بر این باورند که قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی در مرز ۲۵ هزار تا ۵۰ هزار دلار قرار می گیرد و بقیه هم قیمت را در بازه ۵۰ هزار دلار تا ۷۵ هزار دلار پیش بینی می کنند.

 بر مبنای این مطالعه که روز ۱۰۰۰ مدیر ارشد شرکتهای فعال در استخراج و معامله رمز ارزها با ارزش سرمایه بالغ بر یک هزار میلیارد دلار انجام شده است نشان می دهد ۵۹ درصد از مدیران ارشد بازار را حبابی ارزیابی می کنند در حالیکه در ماه می امسال بالغ بر ۷۵ درصد از این افراد بازار رمز ارزها را حبابی می دانستند.

از طرف دیگر با توجه به اینکه بازار رمز ارزها در یک سال اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته است، برخی از آن به عنوان بهترین بازار در مقایسه با بازار نفت و طلا معرفی کرده اند. سوال این بود که آیا انتظار می رود در سال ۲۰۲۲ نیز بازار رمز ارزها بهترین بازار باشد یا خیر؟

۱۲ درصد از مدیران ارشد شرکت کننده در این مطالعه تاکید کردند که در سال بعد بازار رمز ارزها بزرگترین و ارزشمند ترین بازار در دنیا خواهد بود در حالیکه ۱۰ درصد بر این باور بودند که بالاترین سود به بازار نفت و طلا اختصاص خواهد داشت.۳۴ درصد از شرکت کنندگان بر این باور بودند که بازار سهام کشورهای درحال توسعه بالاترین سوداوری را خواهد داشت و ۳۰ درصد این جایگاه را برای بازار اس اند پی ۵۰۰ متصور بودند.

 در نهایت باید در نظر داشت اغلب تحلیل گران انتظار تداوم تلاطم در بازار رمز ارزها را دارند و از آنجا که قیمت انتظاری برای هر بیت کوین در بازه وسیع ۲۵ هزار دلار تا ۷۵ هزار دلار است، سرمایه گذاران در این بازار قابلیت زیادی برای از دست دادن سرمایه های خود در نتیجه حضور فعال در این بازار دارند. به همین دلیل است که سرمایه گذاری در این عرصه باید با احتیاط و با در نظر گرفتن اصول علم اقتصاد انجام شود.

کد خبر: ۱۱۷٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امین IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      0 0
      دوستان بنده بعنوان کسی که مطالعات زیادی ازجمله دنبال کردن بزرگان این بازارهستم ،به این نتیجه رسیده ام فعلامنتظرقیمتهای نجومی نداشته باشیدوحداقل تاسال آینده شمسی منتظر قیمتهای بالای ۶۵هزارنباشیددلایل زیادی هست ازجمله مخالفت دولتهایی ازجمله چین وامریکا که درصدزیادی ازاقتصاددنیارادردست دارد دوستان سرازیرشدن پولهای هنگفت به این بازار باعث ازبین رفتن مشاغل زیادی میشودواین برای اقتصادکشورهاجالب نیست وخارج شدن پولها ازبورس وبقیه بازارهای مالی به این بازارقطعا کشورهارامجبوربه دست اندازی دراین بازارمیکند وشاهدنوسانات شدیددراین بازارخواهیم بودپس دقت زیادی داشته باشید....