۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۵
اجرای طرح سلامت دام در ۵ استان کشور| به ۲۰۰۰ خانوار خدمات رسانی شد
مدیر پروژه کاروان سلامت ستاد اجرایی امام(ره) خبرداد؛

اجرای طرح سلامت دام در ۵ استان کشور| به ۲۰۰۰ خانوار خدمات رسانی شد

گرگان- مدیر پروژه کاروان سلامت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: طرح سلامت دام در استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و در بخش هایی از خراسان شمالی و خوزستان در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسام اشعریون شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: طرح سلامت دام در استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و در بخش هایی از خراسان شمالی و خوزستان در حال اجرا است.

مدیر پروژه کاروان سلامت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: شاکله اصلی امنیت غذایی کشور دامداری‌های خرد هستند که شمار این افراد هم بالا است و آن ها با افزایش قیمت نهاده‌ها، دارو، واکسن و غیره در معرض آسیب جدی قرار گرفتند در نتیجه ستاد اجرایی حضرت امام در این زمینه ورود کرده تا از این قشر حمایت کند.

وی بیان کرد: مهم ترین محور آموزش و ترویج است و راهکارهایی ارائه می شود که به افزایش بهره وری کمک کند، در محور دوم هدف ورود در بخش درمان بوده و محور سوم پیشگیری و شامل سمپاشی جایگاه دام، برپایی حمام ضد کنه و غیره است.

اشعریون اضافه کرد: در سطح کشور به ۳۰۰ هزار رأس دام سبک و ۲۰ هزار رأس دام سنگین خدمات رسانی شده و دو هزار خانواده روستایی در قالب ۲۰۰ روستایی کمتر برخوردار از این طرح بهره‌مند شدند و همچنین دو هزار دامدار روستایی عشایری از خدمات آموزشی استفاده کردند.

مدیر پروژه کاروان سلامت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: گلستان جزو استان های دامپروری بوده و جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک و ۲۰۰ هزار رأس سنگین دارد و باید نگاه ویژه‌ای به آن شود.

وی توضیح داد: تصور همه بر این است که بارندگی در گلستان کفاف نهاده ها را می دهد اما این استان درگیر خشکسالی است و با گران شدن نهاده‌ها دامپروران عشایری و روستایی نتوانستند نهاده های خود را تامین کنند.

اشعریون گفت: شهرستان علی آبادکتول و گنبدکاووس پایلوت این طرح شده و مجموع ارزش ریالی که صرف مواد مصرفی و پشتیبانی می شود ۵۰۰ میلیون تومان است که تا ۱۵۰ رأس دام را پشتیبانی می‌کند و بنا داریم این میزان را افزایش دهیم.

طبق گفته مدیر پروژه کاروان سلامت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم درگیر این طرح در گلستان هستند.

کد خبر: ۱۱۷٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      0 0
      سلام اخراسان رضوی که خشکسالی دام هاشون ازدست رفتن رانمیدن