۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
شوک چین به بازار رمزارزها| کاهش محسوس قیمت در راه است؟
مطالعات بازار نشان داد،

شوک چین به بازار رمزارزها| کاهش محسوس قیمت در راه است؟

طبق گزارش دولت چین صنعت رمز ارزها صنعتی الاینده و مصرف کننده انرژی است و هیچ منفعتی برای اقتصاد کشور و توسعه صنعتی و علمی ندارد. به همین دلیل باید با این صنعت مقابله کرد.

بازار،گروه بین الملل: در شرایطی که قیمتها در بازار رمز ارزها کاهشی است، در کشورهای اسیایی تلاش برای مقابله با رشد این بازار افزایش یافته است. از یک طرف مقامات کشور سنگاپور به سرمایه گذاران هشدار داده اند که از سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها اجتناب کنند زیرا احتمال زیان دهی در این بازار زیاد است و از طرف دیگر مقامات کشور چین برای چندمین بار رسما خبر از پاکسازی کشور از این صنعت دادند و تاکید کردند چین در حال تعطیلی تمامی مراکز فعال در زمینه بازار رمز ارزها است.

سی ان بی سی در این زمینه نوشت:َ «کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین در کنفرانس خبری اخیر خود اعلام کرد فرایند پاکسازی کشور از مراکز فعال در زینه اسخراج رمز ارزها ادامه دارد و تاکنون نیمی از کشور به طور کامل پاکسازی شده است. از طرف دیگر طرح افزایش قیمت برق برای واحدهای صنعتی در کشور نیز در حال اجرا است. همچنین دولت برای شناسایی مراکزی که با استفاده از برق خانگی به استخراج رمز ارز مشغول هستند وارد عمل شده است و این سیاست با جدیت در کشور اجرا می شود. ما مصمم هستیم تا سال ۲۰۶۰ انتشار کربن را به صفر برسانیم و در درجه اول باید با صنایعی مقابله کنیم که منفعتی برای اقتصاد و توسعه ععلم در کشور ما ندارد. »

دولت چین اعلام کرده است فرایند استخراج رمز ارزها فرایندی انرژی بر و الاینده است و توسعه استفاده از رمز ارزها در کشور چین اسیب زیادی به اقتصاد می رساند به همین دلیل با این بازار با جدیت مقابله خواهد شد.دولت چین هم با استخراج رمز ارزها تازه مقابله می کند و هم معامله رمز ارزهلا را در کشور غیر قانونی اعلام کرده است.

 در بیانیه دولت چین تاکید شد که صنعت رمز ارزها ضمن وارد کردن اسیب زیاد به محیط زیست و نظام پولی کشور، هیچ نقش مثبتی در توسعه اقتصادی  و علمی و صنعتی در کشور ندارد و ما مصمم هستیم تا این صنعت الاینده و اسیب رسان را به طور کامل تعطیل کنیم.

معمولا سیاستهای وضع شده در چین زمینه را برای فروش رمز ارزها در بازار جهانی و افت قیمت ان فراهم می کند و برخی بر این باورند افت اخیر قیمت رمز ارزها در چین هم نشان دهنده این مساله است که بازار با چالشهای جدیدی روبرو شده است و امکان رشد را از دست داده است.

 بررسی ها نشان می دهد در کشور امریکا هم تلاش برای مقابله با رشد سریع این بازار بالا گرفته است و دولت طرح اولیه نظارت بر بازار رمز ارزها را تصویب کرد. از طرف دیگر تلاش برای قانونگذاری بازار استیبل کوین ها هم در کشور ادامه دارد و امریکا مصمم است تا از اقتدار دلار در اقتصاد دنیا و بازار پول بین المللی حمایت کند.

در سنگاپور و هند هم بانکهای مرکزی بیانیه های مستقلی ارایه دادند و در مورد ریسکهای ناشی از نوسان زیاد در بازار رمز ارزها به سرمایه گذاران هشدار دهند. در بیانیه بانک مرکزی هند عدم وجود پشتوانه دولتی و اقتصادی برای بازار رمز ارزها به عنوان یکی از مهمترین عوامل خطر افرین معرفی شد و از مردم خواسته شد تا از سرمایه گذاری در این بازار بپرهیزند. 

در نتیجه انتشار این اخبار قیمت رمز ارزها در بازار جهانی کاهش پیدا کرده است و امروز ارزش هر رمز ارز بالغ بر ۷ درصد تنزل یافت. برخی پیش بینی می کنند این افت قیمت ادامه داشته باشد.

کد خبر: ۱۱۷٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      0 0
      فقط بورس ایران خوبه