۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
افزایش تیراژ تولید و بومی‌سازی قطعات ایران خودرو دیزل را سودده کرد
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

افزایش تیراژ تولید و بومی‌سازی قطعات ایران خودرو دیزل را سودده کرد

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بازدید کمیسیون متبوعش از ایران‌خودرو دیزل، گفت: این شرکت تا سال گذشته زیان‌ده بود اما اکنون به دلیل افزایش تیراژ تولید و بومی‌سازی برخی قطعات سودده شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا در تشریح بازدید امروز (دوشنبه ۲۴ آبان ماه) کمیسیون صنایع و معادن از ایران خودرو دیزل، گفت: این شرکت تا سال گذشته زیان‌ده بود اما اکنون به دلیل افزایش تیراژ تولید و بومی‌سازی برخی قطعات سودده شده است و قابلیت تامین موتورهای دیزلی و خودروهای دیزلی داخلی را دارد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت حمایت از ایران خودرو دیزل، افزود: نهادهای حاکمیتی و دولتی مانند وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، بهداشت و درمان بهتر است برای خرید آمبولانس از ظرفیت ایران خودرو دیزل استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ایرانخودرو دیزل در سال گذشته ۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه تولید کرد که در حال حاضر ظرفیت تولید بیش از این عدد است، ادامه داد: خودروهای تولیدی توان رقابت با همتای خارجی را دارد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با انعقاد قرارداد برای خرید اتوبوس به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل از این واحد تولیدی حمایت کنند.

کد خبر: ۱۱۷٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha