۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲
۱۰ درصد تولید موتورسیکلت‌ها باید برقی شود
استاندار تهران:

۱۰ درصد تولید موتورسیکلت‌ها باید برقی شود

منصوری، استاندار تهران گفت: سه کارخانه تولیدکننده موتورسیکلت در استان دارد که قرار است ۱۰ درصد از تولید خود را به موتورسیکلت‌های برقی اختصاص دهند.

به گزارش بازار، محسن منصوری درباره موضوع آلودگی هوا و اقدامات دستگاه‌های اجرایی افزود: نشست کارگروه هوای پاک با حضور وزیر کشور و تمامی دستگاه‌های مرتبط برگزار شد و جزئیات مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ موضوع آلودگی هوا در کوتاه مدت حل نمی‌شود، اما می‌توانیم تدابیری را در کوتاه مدت اتخاذ کنیم.

وی ادامه داد: آنچه که ضعف محسوب می‌شود، ضعف در عمل به مصوبات است. بی تردید قانون هوای پاک جامع و فراگیر است و مسئله اول منابع و اعتبارات است که با توجه به شرایط عمومی کشور با محدودیت‌هایی روبرو هستیم. از سوی دیگر برخی دستگاه‌ها در این حوزه ترک فعل داشتند که ما بارها اعلام کرده ایم اگر روسای دستگاه‌ها اقدامات لازم در راستای وظایف خود را انجام ندهند با آن‌ها برخورد خواهیم کرد و اگر لازم باشد به دستگاه قضایی ارجاع خواهیم داد.

استاندار تهران افزود: بسیاری از مجموعه‌های صنعتی ما در فصل سرما با کمبود گاز مواجه می‌شوند، اما ما مجوزی برای استفاده از مازوت یا نفت سفید نخواهیم داد.

وی گفت: از سوی دیگر ترافیک سنگین تهران هم باید توسط دستگاه‌های بالادستی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در نهایت تصمیم گیری لازم انجام شود. هم اکنون چهار میلیون خودرو پلاک تهران، چهار میلیون موتور سیکلت و ۵۰۰ هزار خودرو پلاک شهرستان در تهران وجود دارد. منصوری گفت: باید تصمیمی در کلان کشور اتخاذ شود و خودروهای تولیدی (نو پلاک) وارد شهر می‌شوند، ولی اسقاط خودروهای فرسوده تقریبا صفر است؛ لذا نیاز به تصمیم بین دستگاهی در این حوزه وجود دارد تا تعادلی بین عرضه و تقاضا و همچنین ظرفیت‌های شهر تهران فراهم شود.

منصوری درباره بهره گیری از موتورسیکلت‌های برقی و تولید آن‌ها نیز گفت: سه کارخانه تولید کننده موتورسیکلت در استان تهران داریم که در گام اول مقرر شده ۱۰ درصد از تولید خود را به موتورسیکلت‌های برقی اختصاص دهند.

این موضوع در دستور کار قرار گرفته است البته باید زیرساخت‌هایی همچون جایگاه تامین برق نیز فراهم شود.

کد خبر: ۱۱۷٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha