۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
پایش کلزا در ۵۷۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین آغاز شد

پایش کلزا در ۵۷۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین آغاز شد

قزوین - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: پایش محصول کلزا در سطح پنج هزار و ۷۸۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، تورج بنیادی روز دوشنبه با اعلام این مطلب افزود: این میزان کلزا توسط یک‌هزار و ۱۳۰ بهره بردار این محصول؛ در مزارع کشاورزی کشت شده و در حال حاضر در سطح چهارهزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کلزا برای علف‌های هرز نازک برگ و پهن برگ عملیات سمپاشی انجام شده است.

وی یادآورشد: همچنین در سطح دو هزار و ۲۷ هکتار از مزارع کشاورزی قزوین هم برای آفت شته مومی مبارزه انجام شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در سال زراعی جاری قیمت خرید تضمینی کلزا به ازای هر کیلوگرم ۴۶هزار و ۶۰۲ ریال از سوی دولت تعیین شده است.

به گفته وی پیش بینی می شود بیش از ۱۱هزار تن دانه کلزا از مزارع قزوین برداشت شود.

بنیادی تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل رشد رویشی کلزا در سطح استان قزوین به کشاورزان توصیه می‌شود با مشاوره کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها و مراکز جهاد کشاورزی تابعه نسبت به آبیاری به‌موقع، مصرف کودهای سرک اول در مرحله رشد رویشی و کود سرک دوم در مرحله تشکیل غنچه کامل که تاثیر زیادی در افزایش عملکرد و تولید دارد اقدام کنند.

وی یادآورشد: با توجه به فراهم شدن شرایط شیوع آفات کلزا توصیه می شود کشاورزان با پایش مزارع خود در صورت وجود آفت شته و کنترل و مبارزه به‌موقع علف‌های هرز در سطح مزارع خود اقدام کنند.

کد خبر: ۱۱٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha