۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
خانه های آسیب دیده در زلزله هرمزگان به سرعت بازسازی می شود
معاون اول رئیس جمهور:

خانه های آسیب دیده در زلزله هرمزگان به سرعت بازسازی می شود

هرمزگان- معاون اول رئیس جمهور گفت: خانه های آسیب دیده در زلزله هرمزگان در حداقل زمان ممکن به سرعت بازسازی و ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مخبر صبح دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان با اشاره به مدیریت خوب و حضور میدانی دوستی استاندار هرمزگان و مدیران استانی در مناطق زلزله زده، عنوان کرد: باید جمع بندی موارد در خصوص این زلزله به سرعت ارائه شود و در جلسه‌ای که با حضور همه مسئولان ذیربط در سطح کشور خواهیم داشت، در مورد همه این موارد تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تامین چادر برای اسکان مردم در مناطق آسیب دیده از زلزله و رسیدگی به مصدومان در بیمارستان‌ها به خوبی انجام شده است، ادامه داد: تامین فوری تغذیه و غذای گرم برای افرادی که خانه‌های آنها دچار آسیب شده نیز در اولویت باشد.

مخبر با تاکید بر اینکه ساخت و بازسازی منازل آسیب دیده باید به فوریت پیگیری شود، افزود: تهیه و تامین وسایل آسیب دیده خانه‌ها نیز انجام می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به لزوم جبران خسارت های وارد شده در خصوص دام در روستاهای آسیب دیده از زلزله، تصریح کرد: بنیاد برکت با راه‌اندازی بنگاه‌های کوچک به تامین اشتغال مردم در این مناطق کمک خواهد کرد.

مخبر، احداث سوله بحران برای استان هرمزگان را لازم و ضروری دانست و گفت: این موضوع مهم باید حتما مورد پیگیری قرار گیرد و همچنین راه‌اندازی پایگاه های امدادی در روستاها نیز در دستور کار باشد.

آب و برق روستاها سریعا وصل شود
معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: آب و برق چهار روستای باقی مانده نیز سریعا طی امروز وصل و همچنین پل های آسیب دیده در زلزله به سرعت ساخته شود و علاوه بر آن نوسازی مدارس با کمک بنیاد برکت به سرعت تعمیر مدارس آسیب دیده را انجام دهد.

مخبر بر لزوم پیگیری برقراری ارتباط اینترنت در روستاهای آسیب دیده از زلزله نیز تاکید کرد و بیان داشت: افزایش امکانات درمانی و تعداد تخت های بیمارستانی در هرمزگان ضروری است که این مسئله باید با به کارگیری همه امکانات سریع تر حل شود.

مخبر از مردم خواست با توجه به امکان ادامه وقوع پس لرزه ها، برای حفظ ایمنی و سلامت خود از ورود به منازل تخریبی خودداری کنند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین ضمن ابلاغ خداقوت از سوی حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور به مجموعه تلاشگران برای کمک به زلزله زدگان در استان هرمزگان، اظهار داشت: با تاکید رئیس جمهور، در حداقل زمان ممکن و با کمک مجموعه دولت تلاش خواهد شد که حتما خانه های آسیب دیده در زلزله استان هرمزگان، به سرعت بازسازی و ساخته شوند.

تکمیل اسکان اضطراری زلزله زدگان «فین» طی امروز
طبق اعلام مختار سلحشور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان در این نشست، علاوه بر ارائه سریع و فوری خدمات و کالاهای امدادی به مناطق زلزله زده، دو بالگرد هلال احمر نیز به سیستم امداد رسانی اضافه شد و امداد رسانی به صورت هوایی و زمینی در حال انجام است و همچنین اسکان اضطراری زلزله زدگان بخش فین شهرستان بندرعباس امروز تکمیل خواهد شد و بسته های تغذیه نیز توزیع شده و همچنان ادامه خواهد داشت.

همچنین مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در این نشست، عنوان کرد: در ساعت اولیه وقوع زلزله در معیت استاندار هرمزگان، بازدید میدانی از مناطق زلزله زده صورت گرفت و اقدامات امدادی بلافاصله انجام شد و در ادامه بازسازی مناطق آسیب دیده در دستور کار است.

منصور آرامی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از معاون اول رئیس جمهور برای سفر فوری به هرمزگان و بازدید از مناطق زلزله زده و همچنین اقدامات و حضور دوستی استاندار هرمزگان از ساعت اولیه وقوع زلزله در مناطق زلزله زده و تلاش‌های سایر دستگاه‌ها و نهادها در این خصوص، تشکر کرد.

در این نشست مدیران و مسئولان مختلف شامل فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان، گزارش اقدامات مجموعه خود پس از وقوع زلزله در استان هرمزگان را ارائه کردند.

کد خبر: ۱۱۷٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha