۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
تشکیل کمیته بررسی لایحه بودجه شرکت‌های دولتی
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خبر داد

تشکیل کمیته بررسی لایحه بودجه شرکت‌های دولتی

مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: لایحه بودجه شرکت های دولتی برای بررسی ۲۰ روزه به دیوان محاسبات ارسال شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، از ارسال بودجه شرکت‌های دولتی به دیوان محاسبات کل کشور خبر داد و گفت: براساس آئین‌نامه دیوان محاسبات باید طی مدت زمان بیست روز این بودجه را بررسی و نتیجه آن را به صورت گزارش به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال کند.

وی ادامه داد: رسیدگی به بودجه شرکت های دولتی در زمان بررسی بودجه سنواتی به دلیل گستردگی و حجم بسیار آن میسر نیست و براین اساس طبق مصوبه مجلس لایحه بودجه شرکت‌های دولتی پیش از بودجه سنواتی به طور مجزا در مجلس بررسی می‌شود، بودجه شرکت های دولتی به دلیل تاثیر مستقیمی که بر روی انضباط مالی و توسعه کشور دارد، بسیار حائز اهمیت است.

مفتح تاکید کرد: براین اساس پیشنهاداتی در خصوص نحوه تدوین و بررسی بودجه شرکت های دولتی در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح و بعد از بررسی مقرر شد، کمیته ای در این خصوص تشکیل شود تا ضمن اتخاذ تصمیم درباره چگونگی بررسی دقیق بودجه شرکت‌های دولتی، بتواند گزارش آن را تا ۱۵ آذر به اتمام برساند.

کد خبر: ۱۱۷٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha