۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
آغاز به کار قرارگاه زمستانی راهداری
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد

آغاز به کار قرارگاه زمستانی راهداری

امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ستاد مرکزی قرارگاه زمستانی با بسیج همه امکانات، ماشین آلات و آماده‌باش راهداران، آماده خدمت رسانی به مسافران است.

به گزارش بازار، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در این طرح ۱۲ هزار نفر از راهداران با استفاده از ۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری آماده خدمت رسانی هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از خرید و توزیع ۸۰۰ هزار تن مخلوط شن و نمک و ارسال آن به استان‌های برف‌گیر برای مقابله با یخ زدگی سطح جاده‌ها خبر داد و افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با توجه به تحلیل‌هایی که از سامانه‌های هواشناسی دریافت کرد، امسال از ۱۵ آبان قرارگاه زمستانی خود را فعال کرد و این ستاد تا ۱۵ اسفندماه و در استان‌های سردسیر تا ۱۵ فروردین فعال خواهد بود

وی همچنین از ورود ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات برف روبی جدید به ناوگان سازمان راهداری در مقایسه با سال گذشته و توزیع آن‌ها بین استان‌ها خبر داد و افزود: ضمن برنامه‌ریزی برای نوسازی و تجهیز ماشین آلات موجود، برای خرید ماشین آلات جدید نیز با یک شرکت خودروسازی داخلی قرارداد منعقد شده است.

رئیس سازمان راهداری با اشاره به بارش‌های اخیر که منجر به بسته شدن برخی راه‌های منتهی به استان‌های شمالی کشور شد افزود: اینکه آزادراه کرج و تهران- شمال بسته شد به خاطر حجم زیاد بارش‌های بی‌سابقه و سیلاب‌هایی بود که در سطح جاده جاری شد که باز نگهداشتن راه‌ها خارج از توان راهداری بود، اما در اسرع وقت این راه‌ها بازگشایی شد ضمن اینکه بسته شدن دو ساعته جاده هراز نیز بخاطر ریزش کوه بود که بعد از دو ساعت پاکسازی شد.

امانی با تشکر از همکاری سازمان صداوسیما بخاطر انتشار هشدارهای راهداری و سایر دستگاه‌های خدماتی، از مردم خواست به هنگام بارش باران و برف از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و اگر ناچار به انجام سفر بودند خودروی خود را به زنجیر چرخ، وسایل گرمایشی و سوخت کافی مجهز کنند و مواد غذایی و آب کافی به همراه داشته باشند.

وی همچنین از مسافران خواست پیش از سفر از طریق تماس با سامانه تلفن گویای ۱۴۱ سازمان که بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است یا از طریق اپلیکیشن ۱۴۱، پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی www.۱۴۱.ir و سامانه‌های ارتباطی دیگر سازمان راهداری، آخرین اطلاعات وضعیت راه‌های کشور را دریافت کنند.

امانی گفت: با توجه به اینکه به بانک‌های اطلاعاتی مختلف وصل هستیم مردم می‌توانند از طریق اطلاعات هواشناسی و امکانات جاده‌ها مثل مجتمع‌های خدمات رفاهی، بهترین زمان و مسیر حرکت را تا رسیدن به مقصد دریافت کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص هوشمندسازی خدمات حمل و نقل در کشور گفت: هم اکنون، روی حدود ۱۵۰۰ دستگاه ماشین آلات سازمان راهداری، جی پی اس نصب شده است که در حال افزایش خودروهای متصل به سامانه هستیم.

وی همچنین در خصوص افزایش دوربین‌های نظارت تصویری سطح جاده‌ها گفت: ۴۰۰ دوربین جدید به مجموع هزار و ۷۷۳ دوربین موجود در سطح جاده‌های کشور اضافه شده است تا برخورد انتظامی با رانندگان متخلف افزایش یافته و در نتیجه، ایمنی سفرها بیشتر شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از اعلام آمادگی این سازمان برای همکاری با صداوسیما در انتشار برخط اطلاعات و گزارش وضعیت جاده‌ها خبر داد و گفت: بستر مناسبی برای این همکاری در سازمان راهداری تهیه شده است تا مردم بتوانند از طریق شبکه‌های مختلف رسانه ملی به آخرین اطلاعات وضعیت راه‌های کشور دسترسی پیدا کنند.

کد خبر: ۱۱۷٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha