۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
ارسال ۱.۲ میلیون برگه مالیاتی خانه های خالی به سازمان امور مالیاتی| سهم بالای شرکتهای حقوقی
معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با بازار خبر داد

ارسال ۱.۲ میلیون برگه مالیاتی خانه های خالی به سازمان امور مالیاتی| سهم بالای شرکتهای حقوقی

محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بانک هایی که از پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن خودداری کنند جریمه می شوند از ارسال ۱.۲ میلیون برگه مالیاتی خانه خالی به سازمان امور مالیاتی خبر داد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: محمود محمودزاده در گفتگو با خبرنگار «بازار» در پاسخ به این پرسش که آیا دریافت مالیات از خانه های خالی از سکنه به فراموشی سپرده شده است؟ گفت: بر روی ساختمانهای خالی از سکنه و نیمه تمام که سرمایه آن ها معطل مانده و بدون استفاده باقی مانده است ماده ۵۴ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم که آذر ماه سال گذشته در مجلس تصویب شد باعث شد تا در این مسیر مصمم تر شویم.

هفته گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه را که عمدتا دستگاههای حقوقی و شرکتهای حقوقی بودند برای اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی ارسال کردیم و این کار طی روزهای آتی برای اولین بار اتفاق افتاده و صورت می گیرد

وی افزود: هفته گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه را که عمدتا دستگاههای حقوقی و شرکتهای حقوقی بودند برای اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی ارسال کردیم و این کار طی روزهای آتی برای اولین بار اتفاق افتاده و صورت می گیرد.

محمودزاده در پاسخ به این پرسش که وزارت راه و شهرسازی در خصوص مقاوم سازی ساختمانها چه برنامه ای دارد؟ اظهار داشت: در خصوص بحث شرکتهای بازرسی و نگهداری در قالب ماده ۲۲ مقررات ملی ساختمان، آیین نامه آن در دولت است و بزودی مصوب می شود تا با تاسیس این شرکتها بتوانیم روی مقاوم سازی و استفاده از سرمایه های موجود استفاده بهتری کنیم.

 بر اساس قانون نهضت ملی مسکن و بانک مرکزی هفته گذشته آنرا به کلیه بانک ها ابلاغ کرده ۲۰ درصد در قانون برای بانک ها جریمه در نظر گرفته شده است. یعنی هر میزانی که سهمیه بندی شده است و اگر بانک ها پرداخت نکنند معادل ۲۰ درصد جریمه مالیاتی می شوند که جریمه سنگینی خواهند شد

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که در قانون نهضت ملی مسکن مقرر شده بانک ها تسهیلات بانکی در اختیار حوزه مسکن قرار دهند آیا الزامی برای اجرای این مصوبه وجود دارد؟ گفت: بر اساس قانون نهضت ملی مسکن و بانک مرکزی هفته گذشته آنرا به کلیه بانک ها ابلاغ کرده ۲۰ درصد در قانون برای بانک ها جریمه در نظر گرفته شده است. یعنی هر میزانی که سهمیه بندی شده است و اگر بانک ها پرداخت نکنند معادل ۲۰ درصد جریمه مالیاتی می شوند که جریمه سنگینی خواهند شد.

کد خبر: ۱۱۷٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha