۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
منطقه نمونه گردشگری «دره مرادبیگ» چشم انتظار ورود سرمایه گذار
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

منطقه نمونه گردشگری «دره مرادبیگ» چشم انتظار ورود سرمایه گذار

همدان - محمدیان منصور، مدیر پروژه مطالعاتی سامان‌دهی دامنه شمالی الوند گفت: تاکنون روی منطقه نمونه گردشگری دره مرادبیگ کاری انجام نشده در حالی که می توان برای ورود سرمایه گذار به این منطقه قدم برداشت.

صاحب محمدیان منصور در گفتگو خبرنگار بازار با بیان اینکه طرح‌های گردشگری در سامان‌دهی دامنه شمالی الوند در چندین سطح بود؛ تشریح کرد: نخستین سطح آن چهار منطقه نمونه گردشگری و دومین آن تعداد ۱۵ پردیس گردشگری بود و طرح‌های خُردمقیاس که سرمایه‌گذاران ورود پیدا نمی‌کردند و براساس تأسیسات ۱۶ گانه میراث فرهنگی تبیین شده بود.

وی با بیان اینکه در مورد پردیس‌های مد نظر در این طرح نیز پردیس خورزنه درحال ثبت ملی شدن است و حیدره هم به‌نوعی به پردیس گردشگری تبدیل شد، عنوان کرد: باید روی این منطقه نمونه‌گردشگری کار شود، چراکه مصوبه از هیئت وزیران را هم دارد و سرمایه‌گذاران و شهرداری به‌راحتی می‌توانند در این موضوع ورود کنند.

مدیر پروژه مطالعاتی سامان‌دهی دامنه شمالی الوند در ادامه در پاسخ به اینکه موارد مدنظر در طرح ساماندهی دامنه شمالی الوند چه میزان تحقق یافته است؟ اظهار کرد: از چهار منطقه نمونه گردشگری، یک منطقه آن محقق و توسط شهرداری سرمایه گذاری شد و آن منطقه نمونه گردشگری سد اکباتان بود.

محمدیان منصور در تشریح این موضوع مطرح کرد: منطقه نمونه گردشگری دره مرادبیگ نیز گویا امسال قرار است بررسی های آن انجام و پیش روی این منطقه نمونه گردشگری نیز محقق شود.

وی با بیان اینکه پردیس های مدنظر در این طرح نیز گفت: پردیس خورزنه در حال ثبت ملی شدن است و حیدره هم به نوعی به پردیس گردشگری تبدیل شد.

عضو هیئت‌علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه بوعلی‌سینای همدان در خصوص طرح های گردشگری در این محدوده نیز تشریح کرد: باید برای مناطق نمونه گردشگری برنامه ریزی داشته باشیم و هر ساله دو مورد آن ها را مورد بررسی قرار دهیم ضمن اینکه تاکنون روی منطقه نمونه گردشگری دره مرادبیگ کاری انجام نشده در حالی که می توان برای ورود سرمایه گذار به این منطقه قدم برداشت.

کد خبر: ۱۱۷٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha