۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
 ۴۷ درصد از کل معاملات الکترونیکی در اختیار ۵ کارگزار
عملکرد کارگزاری های بورس تهران تا پایان اسفندماه ۹۸ اعلام شد:

۴۷ درصد از کل معاملات الکترونیکی در اختیار ۵ کارگزار

آمار معاملات ۱۲ ماهه سال ۹۸ نشان می دهد سهم معاملات برخط از معاملات نرمال ۷۳ / ۶۴ درصد بوده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بورس تهران، براساس اطلاعات منتشره مدیریت آمار و اطلاعات در ۱۲ ماهه سال ۹۸ از ۱۰۷ کارگزار فعال در بورس، ۱۰۵ کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده اند.

  بر اساس این گزارش ۴۴ / ۴۷ درصد از کل معاملات الکترونیکی در ۵ کارگزاری انجام شده است که به ترتیب کارگزاری های مفید با ۸۷/ ۲۲ درصد، آگاه با ۶۷ /  ۱۳ درصد، فارابی با ۰۴ / ۵ درصد، مبین سرمایه با ۳۸ / ۳ درصد و بانک پاسارگاد  با ۴۸ / ۲ درصد رتبه های اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند.

همچنین از کل معاملات، بیش از ۵۸۸۲ هزار میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده است که ۳۷ /  ۵۷ درصد کل خرید و فروش می باشد.

بنابراین گزارش ارزش کل خرید و فروش در ۱۲ ماهه ۹۸، بیش از ۱۰۲۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

براین اساس ارزش خرید و فروش خرد و بلوک معادل ۶۲ / ۸۸ درصد کل معاملات بوده است. همچنین ارزش خرید و فروش عمده  ۵۴ / ۲ درصد از معاملات و ارزش خرید و فروش سایر ابزارهای نوین مالی ۹ درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است.

۳۳ درصد از کل معاملات در اختیار ۵ کارگزار

این گزارش می افزاید: تعداد ۵ شرکت کارگزاری ۸۷ / ۳۲ درصد کل ارزش معاملات را از ابتدای سال تا پایان اسفند ماه ۹۸ به خود اختصاص دادند.

شرکت های کارگزاری کارگزاری مفید با ۴۰ / ۱۴ درصد،  کارگزاری آگاه  با ۷۶ / ۸ درصد، کارگزاری بانک پاسارگاد با   ۵۵/ ۳ درصد، کارگزاری فارابی با ۳۱ / ۳ درصد و مبین سرمایه با ۸۵ / ۲ درصد در رتبه های اول تا پنجم این جدول قرار دارند.

کد خبر: ۱۱٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha