۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
آیا خودرویی ها پولبک به مقاومت شکسته شده زدند؟
وضعیت سهامداران در هفته پایانی آبان بررسی شد؛

آیا خودرویی ها پولبک به مقاومت شکسته شده زدند؟

معاملات گروه بانکی باوجود اینکه در بالای خط روند قرار گرفته بدترین عملکرد را دارد، این در حالی است که با نزدیک شدن به مذاکرات وین یک سیگنال مثبت برای این گروه است

بازار؛ گروه بورس:  گرچه بورس دیروز بیشترین رشد را با نمادهای شیمیایی همچون نوری، شیراز، تاپیکو، فارس و خراسان تجربه کرد، و گروه خودرویی  بیشترین مثبت را عاید سهامداران کرد و دو نماد خبهمن و خساپا در غیاب خساپا و خودرو دو لیدر بازار بیشترین حجم را به خود اختصاص داده بودند به طوری که این دو نماد بیشتر از یک میلیارد و دویست میلیون سهم معامله داشتند اما امروز بازار کاملا متفاوت است.

همچنین با توجه به اینکه امروز دولت در اطلاعیه ای اعلام کرد که عرضه اینترنتی مرغ و تخم مرغ با قیمت مصوب آغاز شده به دلیل اینکه این قیمت ها بسیار پایین تر از نرخ های بازار است باعث شد یک شوک به نمادهای کشاورزی عرضه کننده این محصولات وارد شود و نمادهایی مانند سپید، سیمرغ، زماهان و ... به شدت عرضه کنند و برخی از آنها به صف فروش کشیده شوند، این در حالی است که شرکتی مانند سیمرغ در یک سال گذشته سودسازی چند صد درصدی داشته و عملا دلیلی برای معاملات منفی ندارد، زیرا این نماد در سال ۹۸ عرضه اولیه شده و از آن زمان تا کنون رشد چندانی نداشته و حتی چند وقت پیش تا کف قیمت عرضه اولیه هم افت داشته است.

در معاملات گروه بانکی بدترین عملکرد را داشته، چراکه این کروه همچنان در کف بلندمدت خود قرار دارد و از طرف دیگر نزدیک شدن به مذاکرات وین یک سیگنال مثبت برای این گروه است، زیرا آزادسازی پول های بلوکه شده و رفع محدودیت تراکنش های بین المللی منجر به افزایش سودسازی این گروه می شود

گروه بانکی بدترین عملکرد را داشت
در معاملات گروه بانکی بدترین عملکرد را داشته، چراکه این گروه همچنان در کف بلندمدت خود قرار دارد و از طرف دیگر نزدیک شدن به مذاکرات وین یک سیگنال مثبت برای این گروه است، زیرا آزادسازی پول های بلوکه شده و رفع محدودیت تراکنش های بین المللی منجر به افزایش سودسازی این گروه می شود، اما به نظر می رسد حقوقی های این گروه به بهانه انتشار اوراق و ... همچنان در حال نوسانگیری از سهامداران خرد هستند و خلا این موضوع بحث نظارتی است که با وجود وعده های رئیس جدید سازمان بورس تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

گروه دارویی با لیدری برکت
گروه دارویی با لیدری برکت به جز در چند نماد معاملات منفی را تجربه کرد در حالی که قرار است همچنان ارز دولتی این گروه پابرجا بماند و عملا دلیلی برای افت ارزش معاملات آنها وجود ندارد، البته با توجه به اینکه برکت نسبت به سایر هم گروهی های خود تقاضای خوبی داشت باید در روزهای آتی روند مثبتی داشته باشد.

گروه سرمایه گذاری از دیگر گروه هایی بود که در هفته های اخیر مورد توجه قرار گرفته و این مساله ناشی از کاهش پی  به ای نمادها در یک سال گذشته بوده است، چراکه این نمادها از نظر سود سازی رشد بالایی داشته اند، اما در این مدت رشد چندانی نکرده اند به همین دلیل پیش بینی می شود در ماه های آینده روند صعودی را آغاز کنند.

گروه غذایی در معاملات روز جاری با نوسانات رو به پایین روبرو بوده اند و این مساله تحت تاثیر کاهش حاشیه سود تولید در نتیجه افزایش هزینه های تولید است، در حال حاضر بسیاری از مراکز تفریحی و غذایی به دلیل محدودیت های کرونایی فعالیت چندانی ندارد و از طرف دیگر میزان تقاضای مردم برای مواد غذایی کاهش یافته است

گروه غذایی در معاملات روز جاری با نوسانات رو به پایین
گروه غذایی در معاملات روز گذشته با نوسانات رو به پایین روبرو بوده اند و این مساله تحت تاثیر کاهش حاشیه سود تولید در نتیجه افزایش هزینه های تولید است، در حال حاضر بسیاری از مراکز تفریحی و غذایی به دلیل محدودیت های کرونای فعالیت چندانی ندارد و از طرف دیگر میزان تقاضای مردم برای مواد غذایی کاهش یافته است و همین مساله باعث شده نمادهای این گروه در مقایسه با سایر گروه ها سود سازی چندانی نداشته باشند و از طرف دیگر برخی از این صنایع به دلیل اینکه تابع قیمت شیر، نهاده های دامی و ... هستند منتظر تصمیم دولت شدند تا جهت معاملاتشان را تعیین کنند، هرچند با در نظر گرفتن میزان تورمی عمومی کشور نمادهای غذایی هم باید تا یک سال آینده عقب ماندگی خود را نسبت به شاخص کل جبران کنند.

گروه املاک و مستغلات هم از دیگر گروه های است که با وجود اینکه قیمت مسکن در کشور رشد فوق العاده ای داشته و از طرف دیگر دولت پروژه ساخت یک میلیون مسکن در کشور را کلید زده است باز هم این نمادها نوسانات منفی و رو به پایینی دارند. این مساله تحت تاثیر این موضوعی است که برخی سرمایه گذاران این حوزه می گویند سرمایه های این بخش به دلیل رکود بازار بلوکه مانده است.

کد خبر: ۱۱۷٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha