۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
صادرات از ایران به ازبکستان بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است
معاون اول قرنطینه کشور ازبکستان:

صادرات از ایران به ازبکستان بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است

همدان - معاون اول قرنطینه کشور ازبکستان گفت: طی دو سال گذشته با وجود شیوع اپیدمی کرونا در جهان و وجود محدودیت های آن صادرات از کشور ایران به ازبکستان بیش از ۱۰درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، هیئت ۲۰ نفره کشور ازبکستان به ریاست نادر جان کاسیموف معاون اول قرنطینه کشور ازبکستان ظهر یکشنبه در جلسه ای در سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با رئیس و معاونان سازمان جهاد کشاورزی در رابطه با چگونگی تبادلات کشاورزی دیدار و گفتکو کردند.

معاون اول قرنطینه کشور ازبکستان در این جلسه با اشاره به اینکه در بدو ورود خود به همدان با استقبال پر شور دوستان همدانی روبرو شدیم به نحوی که اصلا احساس نمی کردیم در کشوری غربیه هستیم، اظهار کرد: این نشان از مهمان نوازی مردم استان همدان دارد.

کاسیموف افزود: سفر هیئت ازبکستان به استان همدان نشان می دهد این استان از  نظر کشاورزی پیشرفت زیادی داشته که امیداریم بتوانم مبادلات کشاورزی خود را گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه این ملاقات ها باعث خواهد شد تا دو کشور ایران و ازبکستان از تولیدات کشاورزی و مزایای آن خبر شوند، ادامه داد: ایران می تواند یک کشور استراتژیک برای ما باشد و این امر باعث خواهد شد روابط بین دو کشور هرچه بیشتر گسترش یابد.

معاون اول قرنطینه کشور ازبکستان با تاکید بر اینکه طی دو سال گذشته با وجود شیوع اپیدمی کرونا در جهان و وجود محدودیت های آن توانستیم صادرات را از کشور ایران بیش از ۱۰درصد افزایش دهیم، افزود: این ملاقات های به صورت چهره به چهره باعث می شود از مزایا و امکانات کشور ایران به خصوص استان همدان بازدید کنم و از نزدیک توانمندی‌های همدان را ببینیم.

همدان در بخش های مختلف به خصوص بخش کشاورزی پیشرفت های چشم گیری داشته است

کاسیموف اظهار کرد: در بازدیدی که از استان همدان داشتیم متوجه شدیم که همدان در بخش های مختلف به خصوص بخش کشاورزی پیشرفت های چشم گیری داشته که این پیشرفت ها بنده و هیئت همراه را تشویق خواهد کرد که  همکاری خوبی در زمینه های کشاورزی با همدان داشته باشیم.

وی عنوان کرد: همدان در تولیدات سیب زمینی،سیر ،گردو و مرکبات دارای جایگاه خاصی است و امیدواریم این سفر زمینه ای برای تجارت بین دو کشور در این محصولات باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز گفت: استان همدان به عنوان قطب کشاورزی در ایران مطرح است.

منصور رضوانی جلال اظهار داشت: استان همدان سالانه بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می کند که این محصولات شامل سیب زمینی ،گردو، سیر و انگور است ودر کشور دارای رتبه های اول تا سوم هستیم که نشان از پیشرفت استان در بخش کشاورزی است.

وی افزود: در کشور استان همدان از نظر تولید سیب زمینی از سوی دولت به عنوان مرکزیت معرفی شده است چرا سالانه بیش از ۹۵۰ هزارتن تولید این محصول در استان همدان است.

رضوانی جلال همچنین به پیشرفت استات همدان در زمینه مکانیزاسیون بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: استان همدان در حال حاضر ظرفیت نگهداری بیش از ۲۲۰ هزارتن محصول را در سرد خانه دارد ،این در حالی است که بیش از ۲۳۰هزار تن ظرفیت نگهداری در استان در حال ساخت است.

 وی یادآور شد: بخش کشاورزی استان همدان این امکان دارد تا محصولات خود را بر اساس قوانین فاو به کشور ازبکستان صادر کند.

کد خبر: ۱۱۷٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha