۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ممنوعیت تردد با جدیت اجرا می‌شود
استاندار آذربایجان شرقی:

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ممنوعیت تردد با جدیت اجرا می‌شود

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ماندن در خانه و رعایت اصول خودمراقبتی، تنها راه عقلانی برای پیشگیری از شیوع بیماری کروناست، افزود: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ممنوعیت تردد با جدیت اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد افزود: در حال حاضر هیچ چیز مهم‌تر از سلامت مردم نیست و محدودیت‌های ایجاد شده نیز برای حفظ سلامتی هموطنان است و به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم که اگر این محدودیت‌ها را تحمل کنند و توصیه‌ها را جدی بگیرند، به زودی شاهد روند کاهشی کرونا خواهیم بود.

وی با اشاره به روند بیماری کرونا در کشور و استان، گفت: در شرایط فعلی، کشور ما در مقایسه با کشورهای دیگر وضعیت قابل قبولی دارد و آمار مبتلایان و جان‌باختگان نشان می‌دهد که شرایط رو به سمت کنترل بیماری است.

وی اظهار داشت: امروز شاهدیم که کشورهای مدعی پیشرفت و تمدن  در چه وضعیتی هستند و کشور ما که از سوی آنها متهم به ناتوانی می‌شد به خوبی توانسته این بحران را مدیریت کند و ثابت کردیم که با وجود تحریم‌ها توانسته‌ایم روی پای خودمان بایستیم.

استاندار آذربایجان شرقی، مشارکت همه بخش‌های جامعه برای مقابله با کرونا را مهم برشمرد و گفت: امروز همه بخش‌های استان در این راستا بسیج شده‌اند؛ بخش تولید با تمام توان به صحنه آمده و در هفته‌های اخیر ۱۱ واحد تولیدی خط تولید خود را برای تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده تغییر داده‌اند.

وی با بیان اینکه تنها راه عقلانی برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا، رعایت اصول خودمراقبتی و ماندن در خانه است، افزود: از تمام مردم استان می‌خواهیم که در تعطیلات آخر هفته هم همچنان در خانه‌های خود بمانند و این اطمینان را می‌دهیم که اگر توصیه‌ها را جدی بگیریم می‌توانیم از این بحران نیز به شایستگی عبور کنیم.

 پورمحمدی خاطرنشان کرد: ما راضی به سخت‌گیری و محدود کردن زندگی مردم نیستیم، اما این محدودیت‌ها برای سلامت خود مردم است و اگر بتوانیم این محدودیت‌ها را تحمل کنیم مطمئناً روند کرونا کاهشی خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: وضعیت امروز، بازتاب مراقبت‌هایی است که در دو هفته گذشته انجام شده و وضعیت دو هفته آینده نیز بازتابی از رفتار امروز خواهد بود؛ بنابراین نوع رفتار مردم در این روزها اهمیت زیادی دارد.

کد خبر: ۱۱٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha