۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
رویکرد وزارت تعاون حمایت از کارآفرینان است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

رویکرد وزارت تعاون حمایت از کارآفرینان است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رویکرد وزارت کار، حمایت از کارآفرینان و تسهیل فرآیند کاری و رفع موانع پیش روی آن‌ها به خصوص در حوزه بروکراتیک است.

به گزارش بازار، حجت‌الله عبدالملکی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش اشتغال کشور اقدامات اساسی را انجام داده است که می‌توان به صدور مجوزهای آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای آزاد به مدت ۳ روز اشاره کرد.

وی ادامه داد: صدور این مجوزها پیش از این ۸ ماه طول می‌کشید و در ۶ ماهه نخست امسال فقط ۳۰ مجوز صادر شده بود و در یک ماه گذشته بیش از ۵۰۰ مجوز صادر گردید.

عبدالملکی با اشاره به وضع معیشتی نامناسب کارگران گفت: شورایی با همکاری نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران تشکیل شده است که به صورت ماهانه مشکلات مرتبط با کارگران مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد و یکی از دستاوردهای این شورا تامین ۲۰۰ هزار واحد مسکونی با همیاری کارگران، کارفرمایان و و زارت راه و شهرسازی است که به زودی محقق خواهد شد.

وی از تاکید ریاست جمهور مبنی بر گره گشایی مشکلات کارآفرینان خبر داد و گفت: طبق مصوبه جلسات مشترک با ریاست جمهوری مقرر گردید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت اقتصاد در ارتباط با رفع موانع پیش روی ۲۲ رسته پر اشتغال و فعالیت کارآفرینان اقدام کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تامین و ایجاد فضای کسب و کار از سوی شهرداری‌ها برای فروش محصول‌های مشاغل خانگی کارآفرینان نیز از دیگر مصوبات دولت در راستای حمایت از کارآفرینان می‌باشد.

وی ادامه داد: به منظور توسعه فرهنگ کارآفرینی با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلفی همچون سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و تحقیقات و وزارت بهداشت برنامه‌های عملیاتی و دقیق ترسیم شده است.

کد خبر: ۱۱۷٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha