۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
۶۱۲ کارگر در ایلام بیکار شدند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام:

۶۱۲ کارگر در ایلام بیکار شدند

ایلام - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان۶۱۲ نفر بیکار شدند که در سامانه درخواست بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام، شکرالله شیرخانی اظهار کرد: یکی از تعهدات دولت در قبال بیمه شدگان مشمول قانون کار، پرداخت مقرری بیمه بیکاری است که به موجب قانون بیمه بیکاری مصوب ۱۳۶۹ پرداخت آن تحت شرایطی برای برخی از بیمه‌شدگان تجویز شده است.

وی تصریح کرد: این مقررات درباره کارگرانی اجرا می‌شود که آماده خدمت بوده و بدون میل و اراده خود بیکار می‌شوند و بدین لحاظ کاملا جنبه حمایتی داشته و از نوع مقررات آمره است.

شیرخانی گفت: دستورالعملی در خصوص نحوه پرداخت بیمه بیکاری به کارگران مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در حال تدوین است تا با توجه به شرایط موجود با حداقل تشریفات، بیمه بیکاری به واجدان شرایط پرداخت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان۶۱۲ نفر بیکار شدند که در سامانه درخواست بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند.

وی تصریح کرد: برخی از کارگاه های استان به صورت غیرارادی و براساس مصوبه هیات عالی نظارت بر ویروس کرونا و برخی به دلیل نوع کار تعطیل شدند، که به محض ابلاغ دستورالعمل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی، بیمه بیکاری به کارگران پرداخت می شود

شیرخانی افزود: براساس قانون، کارگران پس از بیکار شدن، ٣٠ روز مهلت دارند در سامانه درخواست بیمه بیکاری اطلاعات خود را ثبت کنند و در صورتی که فردی دلیل موجه برای ثبت نام نکردن، داشته باشد با بررسی ادله در صورتی که به تایید هیئت حل اختلاف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برسد تا ٩٠ روز از زمان بیکاری می تواند نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه مذکور اقدام کند.

کد خبر: ۱۱٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha