۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
رکورد بالای ترک شغل کارگران در آمریکا

رکورد بالای ترک شغل کارگران در آمریکا

با کاهش شاخص اعتماد مصرف کننده به پایین ترین حد خود در ۱۰ سال اخیر، کارگران بسیاری در ایالات متحده کار را ترک کردند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، اعتماد مصرف‌کننده در ماه نوامبر به پایین‌ترین سطح ۱۰ سال اخیر در آمریکا رسید، در حالی که تورم به بالاترین سطح از اوایل دهه ۱۹۹۰ رسیده و تلاش‌های سیاست‌گذاران برای اعلام موقتی بودن موج فعلی افزایش قیمت‌ها را پیچیده کرد. ترک شغل کارگران رکورد جدیدی را در بازار کار به ثبت رسانده که تقریباً سه میلیون موقعیت شغلی بیشتری نسبت به افرادی که به دنبال یا شغل هستند، را دارد.

روز جمعه وزارت کار گزارش داد که به نشانه اعتماد به بازار کار، ۴.۴۳ میلیون نفر کار را ترک کردند که می توان آن را بخشی از یک استعفای بزرگ نامید. این رقم از ۴.۲۷ میلیون نفر در ماه آگوست گذشت و نرخ ترک شغل را به ۳ درصد رساند که خود یک رکورد محسوب می شود. طبق قرائت اولیه روز جمعه شاخص اعتماد مصرف کننده دانشگاه میشیگان برای ماه نوامبر تا ۶۶.۸ سقوط کرد. این کمترین میزان از نوامبر ۲۰۱۱ و بسیار کمتر از برآورد داوجونز ۷۲.۵ بود. نشان داده شده که مصرف‌کنندگان انتظار نرخ‌های بالاتر تورم را دارند و تورم در پیش‌بینی ۱۲ ماهه تا ۴.۹ درصد افزایش می‌یابد. در نظرسنجی گفته شده: اعتماد مصرف‌کننده در اوایل نوامبر به پایین‌ترین سطح خود در یک دهه گذشته رسید که دلیل آن افزایش نرخ تورم و افزایش این باور در میان مصرف‌کنندگان بود که هنوز سیاست‌های مؤثری برای کاهش آسیب‌های ناشی از افزایش تورم تدوین نشده است. این نظرسنجی نشان داد که از هر ۴ مصرف‌کننده، ۱ نفر استانداردهای زندگی خود را به دلیل افزایش قیمت‌ها کاهش می‌دهند، در حالی که نیمی از خانواده‌ها با تعدیل تورم درآمد واقعی کمتری در سال پیش رو پیش بینی کردند.

 میانگین درآمد ساعتی در ماه اکتبر نسبت به سال گذشته ۴.۹ درصد افزایش ظاهری داشته که هنوز با تورم همگام نشده است و دستمزدهای واقعی را ۱.۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ کاهش داده است. وی افزود: افزایش قیمت خانه‌ها، وسایل نقلیه و کالاهای بادوام بیش از هر زمان دیگری در بیش از نیم قرن گذشته گزارش شده است. بر اساس شاخص قیمت مصرف کننده منتشر شده در روز چهارشنبه، این سنجش هم نشان دهنده کاهش این باور است که سیاست گذاران برای مدیریت تورم به درستی عمل می کنند، تورمی که در ماه اکتبر نرخ ۶.۲ درصد را داشت. اخبار مربوط به اعتماد مصرف کننده با کاهش محبوبیت رئیس جمهور جو بایدن همراه است و مصرف کنندگان زیادی نگران تورم هستند. در اوایل این هفته، کاخ سفید چند پیشنهاد برای کمک ارائه کرد که شامل تلاش برای کاهش محموله ها در بنادر بزرگ بود. پیوندها در زنجیره تامین به افزایش قیمت ها کمک می کند، همانطور که تقاضای بالا از سوی مصرف کنندگان و افزایش قیمت گاز هم کمک می کنند در حالی که این دولت در تلاش برای محدود کردن سوخت های فسیلی است. فدرال رزرو با معضل مشابهی مواجه است و به دنبال اجرای دستور خود برای ثبات قیمت بدون افزایش نرخ بهره است. هفته گذشته مقامات بانک مرکزی گفتند که شروع به برداشتن حمایت از سیاست های خود می کنند، اما تنها با کاهش اندک در خرید ماهانه اوراق قرضه تا پایان این برنامه، احتمالاً تا اوایل تابستان ۲۰۲۲ و آن هم به صورت تدریجی. هم بایدن و هم جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، گفته اند که انتظار دارند فشارهای تورمی در اواخر سال آینده کاهش یابد.

علی رغم کاهش مداوم اعتماد مردم به اقتصاد، کارگران مجدداً در ماه سپتامبر به تعداد بی‌سابقه ای مشاغل خود را ترک کردند. مجموع ماه سپتامبر ۱.۱ میلیون بیشتر نسبت به ماه مشابه سال قبل بود، زمانی که نرخ ترک شغل تنها ۲.۳ درصد بود. در صنعت، نرخ ترک شغل جهت اوقات فراغت به ۶.۴ درصد افزایش یافت، که یک افزایش ۰.۳ درصدی نسبت به ماه گذشته داشت. طبق معمول، نرخ ترک شغل در خدمات اسکان و غذا در ۶.۶ درصد و بالاترین میزان ثابت ماند. کسانی که امسال شغل خود را رها کرده اند عمدتاً به سمت موقعیت هایی با حقوق بالاتر رفته اند.

ردیابی رشد دستمزد آتلانتا نشان می دهد که دستمزدها در ماه سپتامبر نسبت به سال گذشته ۳.۶ درصد افزایش یافته، در حالی که تغییر شغل ها ۴.۳ درصد افزایش داشته است. تعداد افراد استخدام شده در این ماه به ۶.۴۶ میلیون نفر رسید که نسبت به ماه آگوست اندکی کاهش داشته است.   وزارت کار در نظرسنجی فرصت‌های شغلی و گردش کار خود اعلام کرد که ۱۰.۴۴ میلیون فرصت شغلی وجود دارد که بسیار بالاتر از ۷.۶۸ میلیون نفری است که در ماه سپتامبر به دنبال شغل بودند. انتظار می رفت تعداد فرصت های شغلی در ماه سپتامبر به ۱۰.۴۶ میلیون نفر برسد.

کد خبر: ۱۱۷٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha