۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
فشار «بایدن» بر روی نفت ایران

فشار «بایدن» بر روی نفت ایران

رئیس جمهور آمریکا گفت: مطابق با تصمیم‌های قبلی، عرضه کافی نفت و فرآورده‌های نفتی از کشورهایی غیر از ایران وجود دارد.

به گزارش بازار، رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن روز گذشته (جمعه) در یادداشتی به وزارت امور خارجه آمریکا گفت که منابع نفتی کافی وجود دارد تا سایر کشورها بتوانند آنچه را که از ایران خریداری می کنند کاهش دهند.

کاخ سفید موظف است هر شش ماه یکبار تأیید کند که عرضه نفت کافی در سطح جهان برای حفظ تحریم‌های اعمال شده علیه ایران که  در سال ۲۰۱۲ در دوران دولت باراک اوباما وضع شد وجود دارد.

بیانیه بایدن پیش از دیدار مجازی با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در روز دوشنبه، در دیداری که تصور می شود بزرگترین ترین دیدار رهبران کشور ها از زمان روی کار آمدن بایدن باشد، بیان می شود.

چین با میانگین خرید بیش از ۵۰۰ هزار بشکه در روز در سه ماه گذشته بزرگترین خریدار نفت ایران است.

خرید نفت خام چین از ایران در سال جاری میلادی با وجود تحریم‌هایی که در صورت اجرای آن، به واشنگتن اجازه می‌دهد تا کسانی را که آنها را نقض می‌کنند از جانب اقتصاد آمریکا تحریم شوند، ادامه یافته است.

دولت بایدن در حال حاضر این تحریم ها را قبل از مذاکرات آتی با ایران برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ که به آن کشور اجازه می دهد دوباره نفت خود را علنی بفروشد، اجرا نمی کند.

بایدن در این یادداشت گفت: مطابق با تصمیم‌های قبلی، عرضه کافی نفت و فرآورده‌های نفتی از کشورهایی غیر از ایران وجود دارد تا امکان کاهش چشمگیر حجم نفت و فرآورده‌های نفتی خریداری شده از ایران برای شرکت ها فراهم شود.

کد خبر: ۱۱۷٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha