۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۱
دعوت مردم به بورس و وعده‌های انتخاباتی بلا عمل؛ عامل ناراحتی مردم
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس مطرح کرد

دعوت مردم به بورس و وعده‌های انتخاباتی بلا عمل؛ عامل ناراحتی مردم

حسینی، رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس تصریح کرد: هم دعوت بلاوجه در دولت قبل و هم وعده‌های انتخاباتی بلا عمل در دولت جدید باعث شده است مردم نسبت به بورس و وعده مسئولین ناراحت باشند.

به گزارش بازار، سید شمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس با اشاره به حضور وزیر اقتصاد و نقد جدی نمایندگان نسبت به برخی از برنامه‌ها و اقدامات این وزارت‌خانه تصریح کرد: برخی ممکن است فکر کنند مجلس با دولت قبل زاویه داشت و با این دولت مناسبات خوبی دارد. اما واقعیت این است که نمایندگان مجلس، نمایندگان مردم هستند و لذا برای مجلس، حقوق مردم مهم است و اهمیتی ندارد کدام گروه سیاسی سر کار باشد.

وی ضمن تصریح بر این موضوع که بنای مجلس تعامل با دولت‌ها به‌منظور بهبود امور و افزایش رفاه مردم است، درباره وضعیت بورس اظهار کرد: واقعیت این است که در شش ماه اول سال ۹۹ یک رشد حبابی داشت و این ذات بازار سرمایه نیست. رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس افزود: در آن دوران دولتمردان مردم را تشویق به حضور در بازار سرمایه کردند. متأسفانه بخش قابل‌توجهی از مردم نیز فریب این روند حبابی را خوردند و دعوت و فراخوان بلاوجه را لبیک گفتند و در شرایط حبابی بازار، وارد بورس شدند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم خانه و خودروی خود را فروختند تا وارد بازار بورس کنند، بیان کرد: متأسفانه با فراخوان بلاوجه دولت و برخی از مسئولین، مردم به بازار بورس آمدند بدون آنکه زمینه‌ها و بسترهای آن از جمله آموزش فراهم شود. سید شمس‌الدین حسینی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو یادآور شد: بورس در اوج قله خود، شاخص در حدود دو میلیون بود اما تا نزدیک به یک میلیون سقوط کرد. در سه ماه اخیر از شرایط متلاطم فاصله گرفتیم و به طور نسبی شاخص حدود ۲۰۰ واحد افزایش پیدا کرد اما چند روز پیش شروع به فروپاشی کرد.

وی با بیان اینکه نارضایتی از عملکرد دولت‌ها در بورس افزایش‌یافته است تصریح کرد: هم دعوت بلاوجه در دولت قبل و هم وعده‌های انتخاباتی بلا عمل در دولت جدید باعث شده است مردم نسبت به بورس و وعده مسئولین ناراحت باشند.

کد خبر: ۱۱۷٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha