۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
خبری از برگزاری جلسه شورای عالی کار نیست
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

خبری از برگزاری جلسه شورای عالی کار نیست

رئیس کمیته مزد کانون عالی شورای اسلامی کار از عدم برگزاری جلسه شورای عالی کار علیرغم اتمام تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، برگزاری جلسات شورای عالی کار در روزهای پایانی سال ۹۸ برای تعیین تکلیف میزان افزایش حقوق کارگران به نتیجه نرسید به همین دلیل برگزاری جلسات شورای عالی کار برای تعیین میزان افزایش حقوق کارگران به بعد از تعطیلات نوروز ۹۹ موکول شد.

فرامرز توفیقی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هر چند تعطیلات نوروزی به پایان رسیده است اما در هفته دوم فروردین سال ۹۹ نیز جلسه شورای عالی کار برگزار نشد تا میزان افزایش حقوق کارگران در سال جاری مشخص شود.

وی افزود: امیدواریم مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا هفته دیگر این جلسه را برگزار کنند زیرا باید میزان افزایش حقوق کارگران مشخص و پس از تصویب در دولت در حقوق پایان ماه فروردین کارگران اعمال شود.

رئیس کمیته مزد کانون عالی  شورای اسلامی کار خاطرنشان کرد: مهمترین درخواست ما افزایش نرخ تورم رسمی اعلام شده از سوی بانک مرکزی به پایه حقوق کارگران است و پس از آن با افزایش ضرایب در سایر سطوح میزان دریافتی کارگران به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ در جلسات شورای عالی کار که در روزهای پایانی اسفند ۹۸ برگزار شد پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق سال ۹۹ کارگران ۲۰ درصد، کارفرمایی ۱۵ درصد و کارگری ۴۵ درصد بود که البته افزایش ضرایب سایر سطوح نیز از سوی هر سه گروه اعلام و تایید شد.

کد خبر: ۱۱٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha