۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳
نظام مالی کشور ناکارآمد است؛ بانک‌ها از دادن وام به پروژه های نیمه تمام امتناع می کنند
در گفتگو با بازار عنوان شد

نظام مالی کشور ناکارآمد است؛ بانک‌ها از دادن وام به پروژه های نیمه تمام امتناع می کنند

شمس‌الدین حسینی وزیر اسبق اقتصاد و اموردارایی گفت: گاهی پروژه ای نیمه تمام است و اگر با ده درصد ارزش پروژه، به آن وام داده شود، آن پروژه به بهره برداری می رسد اما وامش از سوی بانکها تامین نمی شود.

شمس‌الدین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اشکالات نظام بانکی کشور و اهتمام مجلس پیرو تحقیق و تفحص از نظام بانکی کشور، گفت: در مجوع باید گفت که نظام مالی کشور کارآمد نیست و در کل این ناکارآمدی ها منجر به نارضایتی شده است.

وی با بیان اینکه نارضایتی ها در بخش مالی کشور به نمایندگان منتقل می شود ، بیان داشت: همچنین متاسفانه گاهی مردم مشاهده می کنند، تصمیماتی که در نظام مالی کشور گرفته می شود، اجرا نمی شود.

این نماینده مجلس بیان داشت: همچنین در زمینه های بانکی مردم برای اخذ وام به بانکها مراجعه کرده  و درصورتی که رئیس کل بانک مرکزی نرخ سود بازرگانی را الف درصد تعیین می کند اما بیش از الف درصد نرخ سود بازرگانی را پرداخت می‌کنند.

وی بیان داشت: همچنین مردم گاهی شاهد این هستند که منابع بانکی به جایی که باید داده شود، داده نمی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: گاهی پروژه ای نیمه تمام است و اگر با ده درصد ارزش پروژه، به آن وام داده شود، آن پروژه به بهره برداری می رسد اما وامش تامین نمی شود لذا مجموعه این موضوعات سبب شده که این گلایه مندی از بانکها آغاز و طرح تحقیق و تفحص از بانکها ارائه شود.

حسینی با بیان اینکه البته عملکرد بانکها از هم متفاوت است، اظهارداشت: البته برخی از بانکها به طور نسبی خوب عمل می کنند. با این حال رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و مدیران عامل بانکها با توجه به اینکه تغییر دولت در حوزه بانکی انجام شده، می بایست ابتکار عمل را در دست بگیرند.

کد خبر: ۱۱۷٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha