۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
آموزش پیشرفته معامله جفت ارزهای کراس فارکس با الگوی الماس

آموزش پیشرفته معامله جفت ارزهای کراس فارکس با الگوی الماس

معاملات فارکس، در اصل، به اندازه کافی آسان به نظر می‌رسد. شما یک جفت ارز را با قیمت پایین می‌خرید و گران‌تر می‌فروشید.

به گزارش بازار، معاملات فارکس، در اصل، به اندازه کافی آسان به نظر می‌رسد. شما یک جفت ارز را با قیمت پایین می‌خرید و گران‌تر می‌فروشید. با فرض احتمال اینکه پیش‌بینی شما  ۵۰ درصد درست باشد، کسب درآمد از تجارت فارکس آسان است. اما حقیقت این است که محاسبات کسب سود کمی پیچیده است، اما نگران نباشید ما آموزش پیشرفته فارکس را با ساده‌ترین متدها در اختیار شما قرار می‌دهیم.

اگر اخیرا وارد فارکس شده اید، احتمالاً قبلاً مقدار زیادی از چیزهایی را که برای یادگیری و تسلط وجود دارد تجربه کرده اید. چه بازه زمانی برای فارکس بهترین است؟ چگونه نمودارهای فارکس را می‌خوانید؟ بهترین جفت ارزهای فارکس برای معامله کدامند؟ و الگوهای فارکس چطور عمل می‌کنند؟ و ...

برای اطمینان از کسب سود و کنترل مناسب بر زیان در معاملات فارکس، باید مفهوم معاملات پیشرفته را همراه با پارامترهایی مانند مدیریت ریسک در نظر گرفت. در واقع، تکنیک‌های معاملاتی پیشرفته به معنای استفاده از وضعیت بازار به نفع معامله گر است. معامله گرانی که آموزش پیشرفته فارکس را در سایت آموزش فارکس مطالعه کرده‌اند، برای رسیدن به بهترین نتایج و کسب برآیند سود، آن آموزشها را به درستی با آخرین اخبار و شاخص‌های فنی  و روانشناسی بازارمرتبط  ومنطبق می‌کنند. با استفاده از مقالات حرفه‌ای آموزش پیشرفته فارکس، یک معامله گر در هنگام انجام هر معامله، تک تک نکات آموزش پیشرفته فارکس را می‌داند و مدنظر می‌گیرد و فرصت‌های معاملاتی را به بهترین نحو مدیریت کرده و به سود منتهی می‌کند.

معاملات حرفه‌ای فارکس را می توان با استفاده از نکات و استراتژی‌های پیشرفته  فارکس انجام داد. ببینید حرفه ای‌ها چگونه از نکات آموزش پیشرفته فارکس استفاده می‌کنند.

برای پیشرفت در معاملات فارکس شما به ترکیبی از آموزش‌های تحلیل بنیادی فارکس وآموزش پیشرفته تحلیل تکنیکال فارکس و درک عواملی که ارزهای معامله شده در بازار فارکس را به حرکت در می‌آورند، نیاز دارید.

برای مثال برخی تریدرهای حرفه‌ای برای معاملات فارکس به جای جفت ارزهای اصلی از، جفت ارزهای کراس (جفت ارزهای فرعی یا جفت ارزهای متقاطع) استفاده می‌کنند.

جفت ارز کراس، جفت ارزی است که شامل دلار آمریکا به عنوان ارز پایه یا مظنه نیست. به عنوان مثال، EUR/GBP به دلیل اینکه حاوی دلار آمریکا نیست، جفت ارز کراس نامیده می‌شود.

ارزهایی که بیشترین حجم معامله فارکس با آنها انجام می‌شود عبارتند از:

یورو، دلار آمریکا، پوند استرلینگ، دلار استرالیا، دلار نیوزلند، دلار کانادا، فرانک سوئیس، ین ژاپن

که به ترتیب نماد آنها عبارتند از:

EUR, USD, GBP, AUD, NZD, CAD, CHF, JPY

بنابراین جفت ارز کراس زمانی در نظر گرفته می‌شود که دو ارز بالا معامله می‌شوند و دلار آمریکا ارز پایه نیست.

لیست تمام جفت ارزهای کراس که از معامله ارزهای بالا در مقابل یکدیگر بوجود می‌آیند و تمام جزییات و توضیحات آموزش جفت ارزهای کراس بطور کامل در مقاله " هر آنچه باید در مورد جفت ارزهای کراس در فارکس بدانید" آورده شده است.

اما نکته معاملاتی در آموزش پیشرفته فارکس این است:

فرصت های بیشتر با جفت ارزهای کراس

معامله جفت ارزهای کراس می‌تواند فرصت‌های بیشتری را برای معامله گران ایجاد کند و به طیف ابزارهای معاملاتی آنها اضافه شود.

اگر هیچ موقعیتی روی هیچ یک از جفت‌های اصلی که تعداد آنها محدود است، وجود ندارد، می‌توانید به دنبال فرصت‌های معاملاتی در جفت‌ ارزهای کراس باشید. این ممکن است زمانی باشد که در طول ساعات معاملاتی خاص بازار فارکس، جفت‌ ارزهای اصلی ساکت و غیرفعال هستند، اما جفت‌ ارزهای کراس ممکن است بسیار فعال باشند.

داده‌های اقتصادی می‌توانند در هنگام معامله جفت‌ ارزهای کراس یک مزیت ایجاد کنند، زیرا جفت‌ ارزهای کراس می‌توانند روندهای قوی ایجاد کنند. به عنوان مثال، اگر کشوری گزارش‌های اقتصادی منتشر نماید که نشان می دهد اقتصاد آن رو به رشد است، می‌توان انتظار داشت که تقاضا برای آن ارز افزایش یابد و با معامله آن نسبت به یک جفت ارز متقابل در روند صعودی یا نزولی کسب سود کرد.

خوب حالا بیایید جفت ارزهای کراس را با یک الگوی خاص تکنیکال بسنجیم.

میخواهیم الگوی الماس را درنظر بگیریم، بله میدانم "الگوی الماس" در بازارهای مالی نادر است. اما با شناسایی صحیح الگوی الماس بر تنوع زیاد جفت ارزهای کراس می‌توانید یک استراتژی معاملاتی پیشرفته خاص و مطمئن را در دست داشته باشید

با الگوی الماس معامله گر فرصت کسب سود سریع را دارد. یک نام نسبتاً خاص از ساختار الگو گرفته شده است، زیرا شبیه برش منحصر به فرد یک الماس است.

الگوی الماس را می‌توان در هر بازه زمانی بر روی جفت ارزهای کراس بررسی کرد، البته در آموزش پیشرفته فارکس این نکته را آموخته‌ایم که: هرچه بازه زمانی بررسی جفت ارز طولانی تر باشد، سیگنال قوی‌تر است.

الگوی الماس به عنوان یک شکل معکوس عمل می‌کند، فرآیند شکل گیری یا در بالای روند یا در پایین روند انجام می‌شود، و الگوی الماس صعودی و الگوی الماس نزولی می‌تواند باشد، اما استثناهایی وجود دارد که  در الگوی الماس خط روند شکسته شود.

در واقع، شکل‌گیری الگوی الماس از نظر گرافیکی به صورت دو مثلث ترکیبی نشان داده می شود: یک مثلث در حال گسترش و یک مثلث متقارن استاندارد و مرزهای الگوی الماس خطوط مثلث هستند.

معامله درون الگوی الماس توصیه نمی‌شود، بنابراین بهتر است در خارج از مرزهای الگوی الماس معامله کنید.

الگوی الماس با چهار خط روند محدود مشخص می‌شود که نشان‌دهنده دو خط حمایت در زیر و دو سطح مقاومت در بالای الگوی الماس هستند که به ترتیب پایین‌ترین و اوج‌های اخیر را به هم متصل می‌کنند و از نظر بصری شکلی به شکل الماس را تشکیل می‌دهند که دامنه نوسانات قیمت در ابتدا گسترده و سپس باریک می‌شود.

برای درک کامل و بهتراینکه الگوی الماس چیست و نحوه تشخیص و معامله با آن به چه صورت است از مقاله اصلی آن در سایت آموزش فارکس استفاده نمایید و الگوی الماس را بر روی جفت ارزهای کراس بررسی نمایید، البته قبل از مطالعه این دو مقاله ابتدا مقاله آموزش پیشرفته فارکس را حتما مطالعه و بر نکات منحصر بفرد آن مسلط شوید و با اشراف وارد دنیای فارکس شوید.

کد خبر: ۱۱۶٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha