۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
جهش تولید در گرو تسهیل فضای کسب و کار و تامین امنیت سرمایه‌گذار است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

جهش تولید در گرو تسهیل فضای کسب و کار و تامین امنیت سرمایه‌گذار است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم حذف ضوابط اجرائی زائد و غیر ضرور در راه اندازی کسب و کارها گفت:جهش تولید در گرو اصلاح ساختار تولید ملی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدناصر موسوی لارگانی، درباره نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "جهش تولید" گفت: نام گذاری سال ۹۹ توسط معظم له با توجه به شرایط فعلی کشور بوده است از این نظر انتظار می رود همه در دولت و مجلس و تمامی دستگاه های اجرایی به جای پیگیری برای عقد انعقادهای بدون سرانجام با غربی ها برای بهبود وضعیت اقتصادی، تمام انرژی خود را بهبود این مسیر متمرکز کنند.

نماینده مردم فلاورجان در ادامه با بیان این که برای ایجاد جهش در تولید باید مهره های اصلی این مساله و دست اندازهای فعلی این پروسه را بشناسیم، افزود: تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در حوزه تولید مهم‌ترین عاملان جهش تولید تولید تلقی می شوند و در شرایط فعلی نیازمند تامین تسهیلات برای بهبود فعالیت خود هستند، در این رابطه باید هم از طرف دولت و بانک ها در اختیار آن ها تسهیلات قرار بگیرد و هم مجلس اماده است در صورت ایرادات در حوزه قانونی، مجلس نیز در جهت اصلاح یا وضع قوانین مورد نیاز اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این راستا ما باید محیط کسب‌وکار را برای آن‌ها بهبود بخشیم و فرهنگ تولید و سرمایه گذاری را در جهت سرمایه‌داری تولیدی تقویت و حمایت کنیم، ما می‌توانیم فضای مناسب برای جهش تولید را فراهم کنیم.

موسوی لارگانی تصریح کرد: تسهیل فرایندهای کسب وکار برای تحقق جهش تولید باید مدنظر باشد بدین صورت که تسهیل تأمین مالی بخش خصوصی و ایجاد و حفظ ثبات اقتصادی باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: علاوه بر این تأمین بودجه برای گسترش زیرساخت های نرم نسبت به زیرساخت های سخت اولویت داشته باشد

موسوی لارگانی همچنین تامین امنیت سرمایه گذاری را برای تقویت تولید ضروری توصیف و تصریح کرد: منظور از امنیت سرمایه گذاری شرایطی است که در آن، متغیرهای اقتصاد کلان با ثبات یا قابل پیش بینی باشد، علاوه بر این اقدام نیازمند برنامه ریزی دقیق و حمایت جدی از سرمایه گذار داخلی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم حذف ضوابط اجرائی زائد و غیر ضرور در راه اندازی کسب و کارها خاطرنشان کرد که جهش تولید در گرو اصلاح ساختار تولید ملی است و گفت: در این رابطه مجلس همیشه آمادگی لازم برای رفع موانع توسعه کسب وکارها را داشته و در این راستا باز هم اعمال آمادگی می کند.

کد خبر: ۱۱٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha