۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
آب مهمترین مشکل تولید استان سمنان| تامین گاز مصرفی ضرورت دارد
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سمنان:

آب مهمترین مشکل تولید استان سمنان| تامین گاز مصرفی ضرورت دارد

سمنان- جمعه‌ای، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان سمنان درباره مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی استان، گفت: کمبود آب و همچنین تأمین گاز مصرفی، مهمترین معضلات واحدهای تولیدی استان هستند.

علی اصغر جمعه‌ای در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به معضلات واحدهای تولیدی استان سمنان در بخش‌های صنعتی و کشاورزی، تاکید کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که استان سمنان به صورت کلی با آن روبرو است بالتبع واحدهای تولیدی نیز درگیر آن هستند، کمبود آب است.

وی با بیان اینکه کمبود آب نه تنها به تولید بلکه به جذب سرمایه گذاری نیز ضربه زده است، افزود: آب مهمترین دغدغه مقوله تولید در سطح استان سمنان محسوب می‌شود.

رئیس اتاق سمنان با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان اکنون با کمتر از ۵۰ درصد توان خود فعالیت می‌کنند، تاکید داشت: در صورت تأمین آب می‌توانیم شاهد ارتقای تولید و سرمایه گذاری باشیم.

کمبود آب نه تنها به تولید بلکه به جذب سرمایه گذاری نیز ضربه زده است

جمعه‌ای با بیان اینکه استان با کمبود ۶۰۰ لیتر بر ثانیه‌ای آب روبرو است، گفت: این موضوع یکی از عواملی است که سبب می‌شود سرمایه گذاران به حضور در استان رغبت نداشته باشند.

وی با اشاره به تأمین گاز مصرفی واحدهای صنعتی، گفت: به ویژه در فصل سرما، یکی از مهمترین دغدغه‌های واحدهای صنعتی تأمین گاز مصرفی شأن است که در تولید نقشی حیاتی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان افزود: مصرف گاز صنایع در امسال بر پایه قیمت خوراک که نرخ صادراتی است محاسبه می‌شود و به دلیل شناور بودن قیمت مشکلاتی را برای صنعتگران به وجود آورده که امید است مسئولان متولی در سطح استان طی نشست‌هایی برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی در تأمین گاز اقداماتی را صورت دهند.

جمعه‌ای گفت: استان سمنان دارای ظرفیت‌های عظیمی در بخش‌های تولیدی شامل صنعت، فرآوری، معدن، کشاورزی و … است که در صورت تأمین آب و گاز می‌توانیم شاهد رونق بیشتر تولید و حتی صادرات در سطح استان باشیم.

کد خبر: ۱۱۶٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha