۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کارآفرینی به معنای ایجاد شغل نیست| حمایت از مشاغل خانگی اصفهان
رئیس کانون کارآفرینی اتاق بازرگانی اصفهان:

کارآفرینی به معنای ایجاد شغل نیست| حمایت از مشاغل خانگی اصفهان

اصفهان- رئیس کانون کارآفرینی اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر حمایت از تمامی کارآفرینان زیر پوسته شهر گفت: کارآفرینی صرفا به معنای ایجاد اشتغال در جامعه نیست و این دو معناهای متفاوتی را در برمی‌گیرد.

مهدی شیخ سجادیه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کارآفرینی ایجاد شغل نیست، اظهار داشت: از دیدگاه های کارشناسانه، فردی کارآفرین شمرده می‌شود که بتواند مرزهای اطراف خود را بشکند و در حوزه کسب و کار از فرآیند ایده، محصول و تولید یک تفاوتی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در کشورهای جهان سوم و در حال توسعه، فصل جدیدی از کارآفرینی رخ داده است، افزود: اعتماد به بخش خصوصی صد درصد کار درستی است و امیدواریم به صورت ریشه‌ای دنبال شود.

پنجره واحد بین کارآفرینان و مسئولان
رئیس کانون کارآفرینی اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه باید همه اقشار جامعه برای کارآفرینی فراخوان شوند، گفت: در این کانون تلاش می‌شود تا بستری را برای کودکان‌، جوانان و حتی بانوان و سایر اقشار جامعه فراهم کنیم که از دوره مدرسه و  از درون خانواده به این حوزه وارد شوند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های کانون به ساختاری، توسعه، مالی و مطالعاتی و آموزشی تقسیم شده است،  ادامه داد: در واقع رویکرد ما ایجاد پنجره واحد بین کارآفرینان و مسئولان حکومتی است.

فعالیت‌های موازی اسراف اموال دولتی
شیخ سجادیه با انتقاد از فعالیت‌های موازی در حوزه کارآفرینی گفت: بسیار دیده می‌شود که هر نهاد و اداره‌ای در حال راه اندازی بخش استارت‌آپ است که به جز اسراف اموال دولتی  عایدی ندارد.

وی ایجاد امید به آینده در کارافرینان و جوانان را مهم‌ترین چالش و دغدغه دانست و افزود: باید کمک می‌کنیم تا کارآفرینان ایده خود را به کسب و کار تبدیل کنند.

توسعه کارآفرینی در مدارس و خانواده‌ها
رئیس کانون کارآفرینی اتاق بازرگانی اصفهان  بیان داشت: تمام ساختارهای دولتی باید در بحث نظارتی ورود کنند؛ ایده باید در بخش خصوصی پردازش و سپس توسط ساختار دولتی خریداری شود.

شیخ سجادیه خاطر نشان کرد: انتقال تفکر کارآفرینی به سطوح مختلف جامعه ضروری است و باید به حوزه دبیرستان و مدارس بازگردیم تا روحیه کارآفرینی را ابتدا در سنین پایین زنده کنیم و سپس به فضای دانشگاه ببریم.

کد خبر: ۱۱۶٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha