۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
وزارت کار و مسئولان مناطق آزاد برنامه کاربردی برای اشتغال زایی تدوین کنند
نماینده مردم ماکو در مجلس:

وزارت کار و مسئولان مناطق آزاد برنامه کاربردی برای اشتغال زایی تدوین کنند

علی پور، نماینده مردم ماکو در مجلس طی تذکری به وزیر کار و مسئولان مناطق آزاد از آن ها خواست برنامه جدی و کاربردی برای اشتغال زایی جوانان بیکار در نظر بگیرند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد علی پور در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۹ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان مناطق آزاد، گفت: بیش از ۵ هزار تحصیل کرده در انتظار مشاغل حداقلی هستند و اکثر  آن ها پس از سال ها انتظار سن شان از استخدام گذشته است.

نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیشتر مراجعه کنندگان در سراسر کشور جوانان بیکار جویای شغل هستند و امروز این افراد به دلیل سربار بودن در خانواده دچار بیماری های روحی نیز شده اند.

وی تاکید کرد: براساس قانون ایجاد اشتغال وظیفه دولت است بنابراین از وزیر کار و مسئولان مناطق آزاد می خواهیم برنامه جدی و کاربردی برای ایجاد اشتغال در کشور داشته باشند، یکی از قوانین مناطق آزاد ایجاد اشتغال است بر این اساس در این راستا قدم های جدی را برای کاهش بیماری بردارند.

علی پور در تذکر دیگری به وزیر بهداشت، گفت: در سال ۹۹ بین هیات امنای صرفه جویی ارزی با رئیس بیمارستان برای خرید یک دستگاه MRI توافقی ایجاد شد که قرار بود بعد از ۹ ماه این دستگاه راه اندازی شود اما هنوز اتفاقی نیفتاده و مردم حوزه انتخابیه من برای رفع مشکل خود به مرکز استان و دیگر شهرها مراجعه می کنند که براین اساس با هزینه اضافی و تصادفات مواجه می شوند.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی و مسئولان مناطق آزاد در بحث اجرای قانون جهش تولید مسکن زمین لازم برای ساخت مسکن در حوزه انتخابیه من قرار دهند تا دغدغه مردم رفع شود.

کد خبر: ۱۱۶٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha