۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
محدودیتی برای ارائه تسهیلات نوسازی ماشین‌آلات در شهرک‌های استان سمنان وجود ندارد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان:

محدودیتی برای ارائه تسهیلات نوسازی ماشین‌آلات در شهرک‌های استان سمنان وجود ندارد

سمنان - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان بابیان اینکه فرسودگی ماشین‌آلات یکی از موانع تولید در بخش صنایع محسوب می‌شود، گفت: محدودیتی برای ارائه تسهیلات نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات شهرک‌های استان وجود ندارد.

حسن آل‌بویه در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه فرسودگی و استهلاک ماشین‌آلات خط تولید یکی از موانع تولید محسوب می‌شود، اظهار داشت: دولت در سنوات گذشته حمایت‌های قابل‌توجهی برای نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات انجام داده است و به عبارتی باسیاست‌های کلان ملی و حمایت‌های استانی هیچ‌گونه محدودیتی برای تأمین منابع موردنیاز در راستای ارائه تسهیلات برای نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات شهرک‌ها وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه تسهیلات این بخش از محل منابع رونق تولید، تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌ها تأمین می‌شود، افزود: این در حالی است که مسئله‌ اصلی در سال‌های اخیر تأمین منابع مالی نبوده بلکه تحریم‌های ظالمانه این چالش را ایجاد کرده است.

ضرورت تکیه‌بر توان داخلی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان بابیان اینکه حمایت از واحدهای دانش‌بنیان بهترین راهبرد برای خروج از این چالش است، اضافه کرد: تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تکیه‌بر توان داخلی نقش مؤثری در رفع مشکلات بهسازی ماشین‌آلات واحدهای تولیدی ایفا می‌کند.

آل‌بویه با اشاره به اینکه امروز باید تهدید تحریم‌ها را به یک فرصت برای توسعه درون‌زا و برون‌گرا تبدیل کنیم، اضافه کرد: سال گذشته شش ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی بزرگ استان سمنان احداث‌شده است که از این تعداد پنج ایستگاه تجهیز شده است و یک ایستگاه در سال جاری تجهیز خواهد شد.

کد خبر: ۱۱٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha