۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
بهترین و پر سودترین کالاها برای واردات از چین کدام اند؟

بهترین و پر سودترین کالاها برای واردات از چین کدام اند؟

یکی از مسائلی که همیشه ذهن تاجران و وارد کنندگان کالا را درگیر خود کرده این است که چه محصولاتی برای واردات از چین به ایران دارای سودآوری خوبی هستند.

به گزارش بازار، یکی از راه های کسب درآمد و سود سرشار از محل واردات به داخل کشور، شناسایی نیازهای وارداتی و تامین بهینه این نیازهاست. در این میان پیشی گرفتن محصولات صادراتی کشور چین از آمریکا در سال ۲۰۱۲، سیگنال های مهمی را برای فعالان حوزه وارداتی صادر کرد به طوری که حجم واردات از چین در کشور ما بر اساس آمار سال ۲۰۱۹ به بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید که در نوع خود حاوی نکات فراوانی بود.

لذا در این نوشتار قصد داریم تا ضمن معرفی بهترین کالاها و محصولات مصرفی برای واردات از چین، کالاهای پربازده و سودآور وارداتی از این کشور را نیز بررسی کرده و نکات مهمی را در ارتباط با این محصولات ذکر نماییم.

کالاهای وارداتی از چین اغلب از چه صنایعی هستند؟

بر اساس گزارش اتاق بازرگانی تهران که هر ساله لیستی از کالاهایی که بیشترین حجم واردات از چین را به خود اختصاص داده اند، را منتشر می کند، کالاهای وارداتی از چین، بیشتر در یکی از دسته بندی های صنایع زیر قرار می گیرند:

قطعات صنعتی و ماشین آلات

لوازم جانبی اتومبیل

کاغذ

قطعات و لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر

مواد اولیه شیمیایی و معدنی

قطعات ساختمانی و لوازم خانگی

واضح است که برای واردات هر کالایی از چین، باید به ویژگی ها و بازار فروش داخلی آن کالا توجه شود. همچنین هزینه های واردات از قبیل هزینه حمل و نقل، گمرک، انبارداری و ... از جمله عوامل مهم در واردات از چین می باشند. از طرفی با توجه به نوسانات نرخ ارز و تاثیر مسائل سیاسی و اقتصادی بر روی واردات، دیگر مثل گذشته نمی توان گفت که هر کالایی که بیشترین نرخ ورود به گمرک کشور را داشته باشد، لزوما کالایی با سودآوری بالاست. بر عکس، باید به مسائل آینده و نیازهای افراد در داخل کشور نیز توجه داشت. به طور مثال تا چند سال پیش گوشی شیائومی یا گوشی هواوی در رده های پایین وارداتی از چین بودند اما در سال های اخیر شاهد افزایش واردات این کالا و کالاهای مشابه دیگر از چین هستیم که سودآوری بالایی نیز برای واردکنندگان آن به همراه دارند.

بهترین کالاهای پرسود برای واردات از چین

بهترین کالاهای پرسود برای واردات از چین

در این قسمت از مقاله به بررسی کالاهای وارداتی پر سود از کشور چین می پردازیم:

واردات خودرو از چین

با خروج اروپایی ها از بازار خودروی ایران، اژدهای سرخ به فکر روانه کردن محصولات خودرویی خود به بازار ایران افتاده و سهم بالایی از حجم بازار خودروی کشور را به خود اختصاص داده است. امروزه چنان چه شاهد هستیم، خودروهای چینی یکی از پر استقبال ترین محصولات وارداتی از چین به حساب می آیند تا جایی که تقاضا برای خودروهایی نظیر؛ ام وی ام، بسترن، برلیانس و چری حتی بیشتر از خودروهای لوکس اروپایی است و همین امر نشان دهنده سودآوری بالای این محصولات برای واردکنندگان آن در داخل کشور می باشد.

واردات لوازم جانبی موبایل

گردش مالی سالانه ۲۵۰ میلیون تومانی لوازم جانبی موبایل در ایران، دلیل خوبی بر سودآور بودن واردات این محصولات است که شامل پاوربانک، باتری، کاور گوشی و شارژر می باشند. عمده واردات این مجموعه از محصولات مصرفی در حوزه موبایل و تکنولوژی، بر پایه آمار منتشر شده توسط اتاق بازرگانی، از محل واردات از چین صورت می گیرد که بیشتر این واردات مربوط به واردات باتری و شارژر گوشی های تلفن همراه از این کشور می شود. به سبب تقاضای بالا و هزینه های پایین خرید به صورت عمده، این محصولات از جمله محصولات وارداتی پر سود و با درآمد بالا به حساب می آیند.

واردات تلفن همراه و لپ تاپ از چین

قیمت مناسب و تعدد برندهای مختلف در حوزه موبایل و کامپیوتر، سبب شده که عمده واردات موبایل و لپ تاپ به ایران، از کشور چین انجام شود. به ویژه در سال های اخیر و با توسعه و پیشرفت کشور چین در تولید محصولات بروز و با کیفیتی نظیر هواوی و شیائومی، واردات این محصولات نیز بیش از سایر برندهای گوشی همراه بوده است و دیگر برندهای نوکیا و اپل، از جمله برندهای غالب وارداتی به حساب نمی آیند.

همچنین قطعات کمیاب و دست دوم گوشی ها و انواع لپ تاپ نیز که به شکل عمده و به صورت واردات از چین به کشور تزریق می شود، بسیار پرسود و بهینه می باشند، چنان چه در دهه های اخیر نیز شاهد واردات گسترده چنین محصولاتی به داخل کشور بوده ایم.

واردات لوازم آشپزخانه از چین

از جمله محصولاتی که در کشور چین، به صورت ارزان و با هزینه کمی تولید می شود، می توان به لوازم خانگی مربوط به آشپزخانه اشاره نمود. محصولاتی که در کشور ما نیز با توجه به مصرفی بودن آن ها، از تقاضای بالایی برخوردار بوده و به همین سبب ورود این قبیل محصولات به کشور نیز اغلب به صورت عمده و ارزان از طریق واردات از چین انجام می شود. از طرفی قابلیت رقابتی این محصولات و لوازم آشپزخانه چینی با محصولات مشابه ساخت داخل، باعث گرایش بیش از پیش مردم به سوی آن ها شده است.

واردات لباس از چین

یکی دیگر از محصولات پر سود که در دهه های اخیر، واردات از چین به عنوان گزینه ای ارزان و بهینه برای آن مطرح بوده است، لباس و انواع پوشاک می باشد. به طوری که در فصل هایی از سال شاهد واردات عمده لباس هایی با طرح و رنگ ویژه از چین بوده ایم و در فصل های زمستانی نیز شاهد واردات لباس های زمستانه به صورت عمده از این کشور بوده ایم که همواره تقاضاهای زیادی نیز برای این محصولات وارداتی در داخل کشور وجود داشته است.

چه محصولاتی برای واردات از چین مناسب نیستند؟

شاید عجیب باشد دیدن برخی از محصولاتی که توان تولید در داخل را داشته ولی همچنان جز اقلام وارداتی محسوب می شوند. همان طور که در ابتدا نیز اشاره نمودیم، متغیرهایی نظیر؛ هزینه حمل و نگهداری و نیز مسائلی نظیر جا به جایی و سالم رسیدن محصولات به مقصد، از جمله نکاتی هستند که باید در حوزه واردات از چین به آن ها توجه کنیم. به همین دلیل همواره محصولاتی وجود داشته اند که نه تنها واردات آن ها پر سود نبوده بلکه صرفه اقتصادی نیز ندارد. از جمله این محصولات می توان به شیشه و لوازم شکننده وارداتی و نیز غذا و محصولات فاسد شدنی اشاره نمود.

در آخر امیدواریم که این مقاله بسیار کاربردی که توسط شرکت بازرگانی اورانوس گرداوری شده است، برای شما مفید بوده باشد.

کد خبر: ۱۱۶٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha