۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
سازمان مدیریت بحران به مشکلات بانکی کشاورزان توجه کند
رئیس مجلس شورای اسلامی:

سازمان مدیریت بحران به مشکلات بانکی کشاورزان توجه کند

رئیس مجلس در پاسخ به اخطار یکی از نمایندگان درخصوص مصائب و مشکلات کشاورزان در بازپرداخت وام در سال های خشکسالی گفت: سازمان مدیریت بحران به مشکلات بانکی کشاورزان در زمان تدوین لایحه بودجه توجه کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۹ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی گفت: اصلاح قانون مجازات اسلامی درخصوص جرایم و قمار سایبری اتفاق بسیار خوبی است، اما در حال حاضر بانک های خصوصی و دولتی برابر قانون در سال های خشکسالی موظف هستند وام کشاورزان و دامداران را استمهال کنند و از طرفی بخشودگی جرایم نیز داشته باشند، اما هم اکنون طبق قانون اساسی عملکرد بانک ها در این زمینه ربا است.

وی ادامه داد: مجلس باید به دولت تذکر دهد که تمام شعبات بانک ها به این قانون عمل کنند. مردم در شرایط فعلی با مشکلات زیادی مواجه هستند و امکان پرداخت وام های خود را ندارند، از طرفی قانون اجازه داده که وام کشاورزان استمهال شود. بانک مرکزی باید دستورالعمل هایی که صادر می کند را پیگیری کند تا به درستی اجرا شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: مشکلات بانکی کشاورزان موضوع درستی است که مدیریت بحران باید هنگام بررسی لایحه بودجه به این موضوع توجه کند.

کد خبر: ۱۱۶٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha