۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
نگاه گمرک به فعالان اقتصادی باید حاکی از اعتماد متقابل باشد
کارآفرین زنجانی:

نگاه گمرک به فعالان اقتصادی باید حاکی از اعتماد متقابل باشد

زنجان- رنگ رونا، کارآفرین زنجانی گفت: انتظار فعالان اقتصادی از گمرک این است که نگاه این بخش به فعالان اقتصادی باید نگاهی حاکی از اعتماد متقابل باشد.

مهدی رنگ رونا در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر اینکه استان زنجان در حوزه حمل و نقل ظرفیت زیادی برای کار دارد، تصریح کرد: در خصوص استقرار مرکز آماد و پشتیبانی شمال‌غرب کشور، مصوبه هیئت وزیران را داریم اما متاسفانه این موضوع محقق نشده، این در حالی است که اگر این مهم عملیاتی شود، خیر و ثمره آن به خود استان برمی‌گردد؛ چرا که در این مرکز همه موارد دیده شده بود.

وی با تاکید بر اینکه معتقدیم یکی از کارهایی که امروز می‌توان انجام داد، شروع به کار مرکز آماد و پشتیبانی شمال‌غرب کشور در زنجان است، بیان کرد: بی‌تردید با راه‌اندازی این مرکز می‌توان بخش عمده‌ای از مشکلات را حل کرد.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه در کنار همه این موارد، نباید از موضوع مهم حمل و نقل ریلی غافل بود، گفت: این یک واقعیت است که نقشی که راه‌آهن می‌تواند در حمل و نقل کالا به لحاظ حجم ایفا می‌کند، نقش بسیار خوب و پررنگی است، کما اینکه در حوزه صادرات شاهد این هستیم که حجم عمده‌ای از واردات مواد اولیه صنایع استان از طریق حمل و نقل ریلی انجام می‌شود.

رنگ‌رونا در ادامه از گمرک به عنوان مبدا و مقصد در حوزه صادرات و واردات یاد کرد و ابراز داشت: برای وارد کردن و صادر کردن یک کالا به برخی مقدمات نیاز داریم. در واقع گمرک از منظر تجارت خارجی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و این نقش از آنجایی که در قیمت‌های تمام شده تجار اعم از صادرات و واردات نقش‌آفرینی می‌کند، بسیار حائز اهمیت است.

وی با یادآوری اینکه شاهد بودیم هر زمان که گمرک نسبت به فعالان اقتصادی نگاه تسهیل‌گر و ویژه نشان داده، توانستیم در آن مدت فعالیت‌های خوبی را چه در حوزه صادرات و چه در عرصه واردات داشته باشیم، خاطرنشان کرد: از آنجایی که گمرکات در سراسر کشور مستقر است، به همین خاطر ترجیح فعالان اقتصادی بر این است که از گمرکی که تسهیلات بیشتری دریافت می‌کنند، از آن استفاده کنند، این در حالی است که اگر گمرک سخت‌گیری بیش از اندازه کرده و پافشاری بیش از حد بر روی اجرای برخی از بخشنامه‌ها، نارضایتی در فعالان اقتصادی به وجود خواهد آمد.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه انتظار فعالان اقتصادی از گمرک این است که نگاه این بخش به فعالان اقتصادی باید نگاهی حاکی از اعتماد متقابل باشد، اظهار کرد: در کنار این، ارائه خدمات و سرویس باید با توجه به قوانین و نگاه تسهیل‌گرانه باشد تا بتوان کارها را به نحو احسن انجام داد؛ چرا که فعال اقتصادی به دنبال آن است که کار خود را با کم‌ترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد و چنانچه نگاه گمرک، نگاه تسهیل‌گر و مثبت باشد، قطعاً هم فعال اقتصادی و هم دستگاهی که این خدمات را ارائه می‌دهد، راضی خواهد بود.

کد خبر: ۱۱۶٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha