۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
رشد ۱۱۴ درصدی جا به جایی مسافر در راه آهن شرق
مدیرکل راه آهن شرق خبر داد؛

رشد ۱۱۴ درصدی جا به جایی مسافر در راه آهن شرق

بیرجند- شرقی؛مدیرکل راه آهن شرق از رشد ۱۱۴ درصدی جا به جایی مسافر در راه آهن شرق طی هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رضا شرقی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اداره کل راه آهن شرق در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۴ با مأموریت جابجایی بار و مسافر افتتاح و آغاز به فعالیت نمود و در حال حاضر سه ایستگاه تشکیلاتی و مهم در شهرهای طبس، تربت حیدریه و خواف دارد.

مدیرکل راه آهن شرق بیان کرد: علاوه بر این ایستگاه‌های بجستان، بشرویه و عشق آباد نیز به عنوان ایستگاه مسافری دارای نمازخانه و چهار ایستگاه بین راهی دارای مجموعه احداثی نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی مکفی به عنوان ایستگاه‌های نمازی و سه ایستگاه نیز با استقرار کانکس بصورت موقت نمازی هستند.

شرقی با اشاره به برنامه مجموعه راه آهن شرق در حوزه مسافری و  وجود هفت رام قطار کمربندی ادامه داد: این هفت رام شامل  قطار بندرعباس - مشهد به صورت هر روزه، قطار یزد-مشهد و بالعکس بصورت یک روز در میان، قطار کرمان-مشهد  بصورت همه روزه، قطار شیراز-مشهد بصورت یک روز در میان است که شهرستان‌های طبس و تربت حیدریه از این قطارهای عبوری دارای سهمیه هستند.

وی گفت: همچنین دو رام قطار طبس به تهران و خواف به تهران نیز به عنوان قطارهای اختصاصی منطقه شرق به صورت هر چهار روز یکبار حرکت دارند که هم استانی‌های عزیز می‌توانند با تهیه بلیط از ایستگاه طبس به هر کدام از این مقاصد با قطار مسافرت نمایند.

مدیرکل راه‌آهن شرق درباره آمار مقایسه‌ای جابجایی مسافر در راه آهن شرق اظهارکرد: در مهر ۹۹ تعداد مسافر ما ۹ هزار و ۴۹۲ مسافر بوده ولی در مهر ۱۴۰۰ (ماه گذشته) به۱۹ هزار و ۱۳۸ مسافر افزایش یافته است.

شرقی با با بیان اینکه این آمار یک رشد۱۰۳ درصدی مهرماه ۱۴۰۰ نسبت به مهرماه ۱۳۹۹ نشان می دهد، گفت: در هفت ماه ۹۹ نیز تعداد مسافر ما ۵۷ هزار و ۱۰۳ مسافر بوده است که در هفت ماه سال ۱۴۰۰ به ۱۲۲ هزار و ۲۲ مسافر رسیده است.

وی افزود: مقایسه این آمار ها نیز نشان از رشد ۱۱۴ درصدی جابه جایی مسافر در  هفت ماهه سال جاری نسبت مدت مشابه سال دارد.

مدیرکل راه آهن شرق گفت: تهیه و نصب آسانسور در سکوی شماره دو، ساماندهی محوطه، توسعه سرویس های بهداشتی و ایجاد اتاق مادر و کودک از پروژه‌های در دست اقدام و برنامه‌های اداره کل جهت توسعه و بهبود امکانات در ایستگاه طبس است.

شرقی با اشاره به اینکه در سال گذشته در راه‌آهن شرق تعداد ۲۳ پروژه اجرا شده است، اظهارکرد: از مهمترین این پروژه ها می‌توان به پروژه‌های  افتتاح رسمی محور خواف –روزنک، انجام عملیات بهسازی سالن انتظار ایستگاه‌های طبس و تربت حیدریه، احداث خوابگاه مأمورین در ایستگاه بجستان، ساخت اتاق دیزل ژنراتور در ایستگاه سنگان، بهسازی شبکه برق ۲۰ کیلو ولت ایستگاه نمکزار، تکمیل پروژه احداث نمازخانه ایستگاه حصارجلال، تکمیل پروژه احداث سالن انتظار ایستگاه بشرویه، تطویل سکوی ایستگاه رباط پشت بادام و تجهیز و بهره برداری از نمازخانه ایستگاه نصرآباد اشاره کرد.

کد خبر: ۱۱۶٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha