۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
صنایع منبع اصلی آلودگی هوای اصفهان | الگوی پایتخت برای کنترل آلودگی توسعه یابد
نماینده مردم اصفهان در مجلس:

صنایع منبع اصلی آلودگی هوای اصفهان | الگوی پایتخت برای کنترل آلودگی توسعه یابد

اصفهان - نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: الگوی پایتخت در مهار آلودگی هوا را می توان در اصفهان هم توسعه داد و با شناسایی و رصد دقیق آلودگی نسبت به رفع آن اقدام کرد.

 مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: حل مشکلاتی نظیر زاینده رود و آلودگی هوا زمان‌بر است و با برنامه ریزی بر اساس مطالعات دانشگاهی، پیگیر راه حل هایی برای رفع این معضلات هستیم.

وی افزود: یکی از پیگیری های مستمر ما به عنوان نماینده مردم موضوع آلودگی هوای اصفهان است چراکه اطلاعات موجود نشان می دهد اصفهان آلوده‌ترین استان کشور است و باید اقدامات عاجل در این زمینه انجام شود.

استفاده از راهکارهای پایتخت برای صنعتی‌ترین شهر اصفهان
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه در پایتخت اقدامات موثری در راستای رفع آلودگی هوا انجام شده است و امیدواریم بتوان این راهکارها را برای صنعتی ترین استان کشور به کار برد.

وی افزود: یکی از مسائل مهم در سنجش میزان آلودگی هوا در اصفهان، رصد و پایش است که متاسفانه رصد دقیقی از منابع آلاینده در اصفهان در دسترس نیست و از سوی دیگر با مطالعه تطبیقی اصفهان با پایتخت متوجه می شویم که آلاینده های متحرک عامل آلودگی در تهران است در حالی که صنایع یکی از عوامل مهم ایجاد آلودگی در اصفهان به شمار می رود.

۱۱ شهرک صنعتی اطراف اصفهان از مهم‌ترین کانونهای آلایندگی
طغیانی با بیان اینکه ۱۱ شهرک صنعتی اطراف اصفهان از کانون‌های آلایندگی محسوب می شود، گفت: با اتخاذ سیاست هایی نظیر توزیع سوخت مناسب و معاینه های فنی و بسته‌های تشویقی می‌توان منابع آلاینده متحرک را رفع کرد.

وی اضافه کرد: تهران با این روش نسبت به گذشته توانسته وضعیت آلودگی هوا را کنترل کند اما اوضاع در اصفهان پیچیده تر است؛ جمع بندی متخصصان امر در مورد آلودگی در اصفهان این است که با آلودگی صنعتی بایستی مواجهه متفاوتی داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد سوخت خودرورهای دیزلی به عنوان یکی از کانونهای آلودگی هوا تقاضا کردم که مستندات توزیع سوخت یورو۴ و یورو ۵ ارائه شود و  استقرار پایگاه های سنجش و پایش آلودگی در شهرک های صنعتی اصفهان با همکاری محیط زیست و شهرداری از اولویت هایی است که امیدواریم اجرایی شود.

وی گفت: وظیفه نمایندگان مردم نظارت بر عملکرد مسئولان است و نیاز است که مدیریت اجرایی استان و مدیریت کلان کشور، مشابه با تهران وضعیت آلودگی هوا را در اصفهان کنترل کند.

کد خبر: ۱۱۶٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha