۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
 قیمت‌گذاری مبهم شورای رقابت و نارضایتی خودرورسازان
سخنگوی انجمن واردکنندگان خودرو ایران مطرح کرد

قیمت‌گذاری مبهم شورای رقابت و نارضایتی خودرورسازان

دادفر، سخنگوی انجمن واردکنندگان خودرو ایران با انتقاد از فرمول های قیمت گذاری شورای رقابت گفت: این فرمول ها و نحوه قیمت گذاری غیرشفاف و مبهمند و به همین دلیل هم مردم و تولیدکنندگان رضایت ندارند.

به گزارش بازار، مهدی دادفر، دبیر و سخنگوی انجمن واردکنندگان خودرو ایران درمورد رقابتی یا انحصاری بودن بازار خودرو در ایران گفت: وقتی ۹۴ درصد سهم بازار متعلق به دو خودروساز است که صددرصد متعلق به دولتند یعنی عملاً بازار انحصاری است.

وی تأکید کرد: وظیفه شورای رقابت در بازار انحصاری طبق قوانین و مقررات خود شورا، که یک جایگاه فراقوه ای هم دارد، تعیین قیمت خودرو نیست بلکه شورای رقابت یک شورای فراقوه ای است که باید در راستای مبارزه با رانت و انحصار و ایجاد فضای مساوی برای سایر تولیدکنندگان فعالیت کند.

سخنگوی انجمن واردکنندگان خودرو ایران در رادیو گفت وگو با انتقاد از فرمول های قیمت گذاری شورای رقابت گفت: این فرمول ها و نحوه قیمت گذاری غیرشفاف و مبهمند و به همین دلیل هم مردم و تولیدکنندگان رضایت ندارند.

دادفر ضمن مخالفت با قیمت گذاری دستوری خودرو در حوزه تولید و واردات افزود: قیمت و ارزش کالا را مصرف کننده و خود بازار تعیین می کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران با اشاره به اینکه دو خودروساز کشورمان بالغ بر ۷۰ تا ۸۰ هزار میلیارد تومان زیان دهی دارند گفت: این زیان دهی باید از طریق رهاسازی قیمتها جبران شود.

کد خبر: ۱۱۶٬۶۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha