۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
کمیته دایمی مدیریت سیب در آذربایجان غربی تشکیل می شود
استاندار آذربایجان غربی:

کمیته دایمی مدیریت سیب در آذربایجان غربی تشکیل می شود

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تشکیل کمیته دائمی مدیریت سیب در استان، بر برگزاری منسجم و هدفمند جلسات این کمیته تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدصادق معتمدیان ظهر سه شنبه در دیدار با مدیران جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه تمام مسائل و مشکلات محصول سیب استان در این کمیته بررسی و مدیریت می شود، افزود: با توجه به نقش مهم این محصول در کسب درآمد برای باغداران استان، باید کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در راستای هم‌اندیشی در ارتباط با سیب تولید شده در استان ایجاد شود.

وی توسعه صادرات سیب را یکی از سیاست‌های مهم دولت در استان دانست و بیان کرد: باید مشکلات احصا شده و پیشنهادات توسط کارشناسان با توجه به شرایط استان ارائه و به نتیجه برسد و همچنین توسعه صنایع بسته‌بندی و سورتینگ به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های استان مدنظر قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی در این نشست همچنین با اشاره به هم مرز بودن آذربایجان غربی با سه کشور، خواستار مطالعه و بررسی زمینه فعالیتهای فراسرزمینی و همکاری های دوجانبه در حوزه کشاورزی با کشورهای همسایه شد.

معتمدیان با اشاره به ظرفیت ها در بخش کشاورزی و آب و خاک حاصلخیز استان گفت: حوزه کشاورزی یکی از پیشرانهای مهم توسعه استان آذربایجان غربی است و باید از تمامی ظرفیت های استان و اعتبارات ملی برای رونق و رفع مسائل و مشکلات این حوزه استفاده شود .

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت مدیریت منابع آبی و تغییر الگوی کشت در تولید محصولات کشاورزی استان، اظهار داشت: توسعه شهرک های گلخانه ای در مناطق مختلف استان، برای ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و و افزایش درآمد پایدار برای فعالان این حوزه باید مورد توجه مدیران جهاد کشاورزی قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت احصا طرح های اولویت دار بخش کشاورزی، بر استفاده از اعتبارات ملی برای اجرای این طرح ها تاکید کرد و گفت: به روز رسانی کارخانجات صنایع تبدیلی و کمک به این واحد ها در استفاده از تجهیزات نوین در راستای جلوگیری از خانم فروشی و بالا بردن ارزش افزوده محصولات کشاورزی باید در برنامه های اولویت دار حوزه کشاورزی استان قرار گیرد.

وی همچنین ادامه داد: زمینه برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان در حوزه کشاورزی و بویژه صنایع بسته بندی و فرآوری محصولات مهم و استراتژیک استان فراهم است و در این زمینه بانک های عامل استان باید همکاری های لازم را داشته باشند و منابع استانی بانک ها در داخل همین استان هزینه شود.

معتمدیان به ظرفیت های بازارهای خارجی برای جذب و صادرات محصولات تولیدی استان نیز پرداخت و گفت: از تمام ظرفیت های رایزنان اقتصادی سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در کشور های مختلف دنیا و اعزام هیات های تجاری و اقتصادی به خارج از کشور و بازارهای هدف باید استفاده شود.

کد خبر: ۱۱۶٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha