۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
چرایی کاهش ۵۰ درصدی تولید قیر بررسی می شود| ابلاغ اعضای هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی از فردا
عضو کمیسیون عمران مجلس:

چرایی کاهش ۵۰ درصدی تولید قیر بررسی می شود| ابلاغ اعضای هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی از فردا

شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نیاز کشور به قیر و اسفالت چرایی کاهش تولید ۱۵ میلیون تن قیر به نصف باید مورد بررسی قرار گیرد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: « اقبال شاکری» در سیزدهمین همایش ملی قیر، آسفالت و ماشین‌آلات در مرکزتحقیقات ساختمان، راه و مسکن افزود: با این حال روند صعودی ارتقا کیفیت قیر و اسفالت در کشور نشان می دهد که ما باید در سال آینده شاهد خبرهای خوبی در عرصه های اجرایی کشور باشیم.

این نماینده مردم شریف تهران در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: دستاوردهای ما در صنعت قیر و اسفالت نشاندهنده دستاوردهای جوانان کشور است و این بارقه امیدی در اجرای پروژه های زیرساختی و پروژه های عمرانی است زیرا ما در تولید قیر سرمایه های بزرگی را هزینه کرده ایم که باید در صنعت قیر و تولید محصول با کیفیت استفاده کنیم.

وی خواستار استفاده از قیر و اسفالت در پروژه های مختلف به روش نوین شد و گفت: ما نباید به استفاده از روش های سنتی پسنده کنیم و باید همزمان با ارتقا کیفیت قیر و اسفالت از روش های نوین نیز در اجرا استفاده شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس لایحه اقتصاد دانش بنیان را در دستور کار خود دارد و تمام دستگاه های اجرای در کشور و بخش خصوصی باید از شرکت های دانش بنیان حمایت کنند.

شاکری با اشاره به توسعه راه های روستایی کشور تاکید کرد: در اصلاحیه قانون بودجه ۱۴۰۰ با اصلاحات آن در حوزه حمل ونقل توسعه راههای روستایی را در دستور کار قرار داد و یکی از اولویت ما در کمیسیون عمران حمیات و توسعه صنعت حمل ونقل کشور است.  

وی به اهمیت قیر در اجرای پروژ های عمرانی در استانها اشاره کرد و گفت: ما باید در اسفندماه هر سال سهمیه قیر استانها را مشخص کنیم و از فروردین ماه نیز تحویل آن آغاز شود.

شاکری در پایان خواستار صدور ابلاغ اعضای هیات های مدیره سازمان های نظام مهندسی در تمام استانها شد و گفت: از فردا ابلاغ این دوستان در سراسر کشور صادر می شود.

سیزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات ۱۸ و ۱۹ آبان با حضور وزیر راه وشهرسازی، معاونان و مدیران وزات راه و شهرسازی و سازمان ها و شرکت های تابعه در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود.

دراین همایش ملی چالش‌های پیش‌روی تولید و مصرف قیر در پروژه‌های عمرانی کشور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و  در نشست‌های تخصصی آن کارشناسان، مسئولان و متخصصان کشور آخرین وضعیت مصرف قیر و اسفالت را بررسی می کنند.

بررسی تولید قیر وفرآورده‌های قیر، مخلوط‌های آسفالتی، تحلیل وطراحی روسازی، مدیریت روسازی و روش‌های نگهداری و بهسازی، توسعه پایدار در صنعت قیر و آسفالت (بازیافت آسفالت و ...)، فناوری‌های نوین و ماشین‌آلات و روش‌های اجرایی، نظام فنی و اجرایی، تثبیت لایه‌ها و روسازی‌های مرکب، ایمنی در ساخت و نگهداری و بهره ‌برداری از روسازی از مهم ترین محورهای برگزاری این همایش است.

کد خبر: ۱۱۶٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha