۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
عبور قیمت جهانی طلا از ۱۸۰۰ دلار| همه چیز در انتظار اعلام نرخ بهره بانکی آمریکا
بازار بررسی کرد؛

عبور قیمت جهانی طلا از ۱۸۰۰ دلار| همه چیز در انتظار اعلام نرخ بهره بانکی آمریکا

در پی تصمیم بانک مرکزی انگلیس مبنی بر لزوم ثابت نگه داشتن نرخ بهره بانکی، قیمت طلا در بازارهای جهانی به بالای ۱۸۰۰ دلار رسید.

به گزارش بازار، با عدم تصویب طرح افزایش نرخ بهره بانکی توسط بانک مرکزی انگلیس، قیمت طلا یک شبه افزایشی چشمگیر را تجربه کرد. پس از اینکه بانک مرکزی انگلیس با ثابت نگه داشتن نرخ ها، بازارها را غافلگیر کرد، قیمت طلا در بازارهای جهانی به بالای قیمت ۱۸۰۰ دلار رسید.

تحلیلگران و معیارهای مبتنی بر بازار شانس بالایی برای افزایش نرخ طلا از سوی BoE پیش بینی کردند. این امر روایت گسترده تر بازار را در سایر بانک های مرکزی به چالش کشید و بر بازدهی خزانه داری ایالات متحده نیز تأثیر گذاشت.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری یک شبه صعود کرد اما نتوانست از مرز ۱.۵ درصد عبور کند. نرخی بهره بانکی در جریان برگزاری جلسه سه شنبه بانک های مرکزی آسیا-اقیانوسیه نیز کاهش یافته و این موضوع به طلا اجازه صعود بیشتر را می دهد.

شروط افزایش نرخ فدرال رزرو هفته گذشته به سمت راست تغییر کردند و معامله‌گران نرخ در مسیر سیاستی کمتر تهاجمی قیمت‌گذاری کردند. شانس افزایش ۲۵ واحد پایه در نشست ژوئن ۲۰۲۲ FOMC به ۴۵.۵ درصد در روز سه شنبه کاهش یافت که نسبت به رقم ۴۷.۴ درصد طی یک هفته قبل کاهشی بیشتر یافته است. 

چشم انداز فدرال رزرو یک متغیر کلیدی برای قیمت حساس به نرخ طلا است. با این حال، معامله گران بر روی داده های تورم ایالات متحده متمرکز شده اند که قرار است اواخر این هفته منتشر شود.

در همین راستا، پاول، رئیس فدرال رزرو معتقد است که فشارهای فزاینده قیمت همچنان موقتی است، اما اخیراً پذیرفته است که تورم بیش از آنچه تصور می شد چسبنده بوده است.

در خصوص نرخ تورم نیز تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که تورم ۵.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل پس از رشد ۵.۴ درصدی در ماه سپتامبر افزایش یابد. بر اساس نظرسنجی بلومبرگ، انتظار می‌رود تورم اصلی - که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را از بین می‌برد - از ۴.۰ درصد به ۴.۳ درصد کاهش یابد.

کد خبر: ۱۱۶٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha