۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
بهبود فضای کسب و کار؛ مهمترین مشوق کارآفرینان
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بهبود فضای کسب و کار؛ مهمترین مشوق کارآفرینان

عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهم‌ترین مشوق برای کارآفرینان را، بهبود فضای کسب و کار دانست.

به گزارش بازار به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت الله عبدالملکی گفت: در نشست شورای عالی اشتغال کشور، مصوب شد که این وزارتخانه با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، برای بهبود فضای کسب و کار ۲۲ رسته اصلی اشتغالزای کشور که بیش از ۴۰ درصد اشتغال کشور را ایجاد می‌کنند، برنامه ریزی ویژه انجام دهند.

وی افزود: این مسأله فراتر از آن برنامه عمومی است که وزارتخانه برای رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار کشور دنبال می‌کند، همچنین در هر استان برای ۸ رسته‌ای که دارای بالاترین مزیت‌ها هستند، اقدام می‌کنیم.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در نشست شورای عالی اشتغال مصوب شد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی، قواعد و منابع تامین مالی زنجیره ارزش را برای شبکه بانکی تنظیم کنند.

به گفته عبدالملکی، در جلسه آتی شورای عالی اشتغال این الگو ارایه خواهد شد و در صورت تصویب، بانک‌ها از روش‌های تامین مالی مبتنی بر قرارداد و تامین مالی مبتنی بر زنجیره ارزش استفاده می‌کنند که اشتغال شان قطعی است و امکان جابجایی منابع وجود ندارد.

وی، درباره اصلاح نظام دست و پاگیر اداری نیز، گفت:در شورای عالی اشتغال کشور این مسأله مطرح و مصوباتی هم گذرانده شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر حذف موانع اداری و اجرایی تولید و اشتغال کشور، گفت: در جلسه آتی شورای عالی اشتغال کشور، اقدامات صورت گرفته در خصوص رسته‌های اشتغالزا اعلام خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۶٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha